27 maja 2012

Gulasz z mięsem mielonym i ziemniakami

Gulasz z mięsem mielonym i ziemniakami

Sycące i ciekawe w smaku danie.
Bałam się takiego połączenia smaków, ale zupełnie niepotrzebnie...
Zachęcam do wypróbowania.  

Idealne również do przyrządzenia w wolnowarze (tylko wcześniej należy lekko obsmażyć mięso z cebulą i dodać pozostałe składniki). 



  • 300 g mielonego mięsa wołowego
  • 500 g ziemniaków
  • 350 g marchwi (dałam mrożoną włoszczyznę)
  • 5 cebul
  • 3 łyżki oleju
  • 400 ml bulionu mięsnego
  • 3 łyżeczki przyprawy do gulaszu
  • 150 g mrożonego groszku
  • 1 łyżka przecieru pomidorowego (dałam 4)
  • 2 łyżki siekanej natki pietruszki
  • 150 g kwaśnej śmietany (opcjonalnie, ja nie dodawałam)
  • sól, pieprz, papryka
  1. Cebulę pokroić w plasterki i poddusić na rozgrzanym oleju, często mieszając. 
  2. Dodać mielone mięso i podsmażyć. 
  3. Obrane ziemniaki i marchew pokroić w 1/2-centymetrową kostkę, dodać do mięsa, wymieszać i smażyć 3 minuty. 
  4. Dodać bulion, przyprawę do gulaszu, pieprz i sól. Dusić pod przykryciem 8 minut. 
  5. Groszek przepłukać zimną wodą, aby się rozmroził, dodać do mięsa 5 minut przed końcem duszenia. 
  6. Dodać przecier pomidorowy. Potrawę doprawić do smaku, przybrać natką pietruszki i polać kwaśną śmietaną.

Przepis ze strony udaneprzepisy.pl

5 komentarzy:

  1. dziś spróbuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja, moja rodzinka uwielbia to danie
    Dzięki za super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że smakowało:) Zapraszam do przeglądania bloga, może jeszcze jakieś pomysły spodobają się Tobie i rodzince ;) Pozdrawiam.

      Usuń
  3. naprawdę łatwy i smaczny...polecam ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).