13 maja 2013

Szybkie danie z cukinią i kuskusem

Kuskus z cukinią na szybko
Sezon na cukinię rozpoczęty! Proponuję Wam bardzo szybkie wegetariańskie danie obiadowe lub dodatek do obiadu dla mięsożerców;).

  • 120 g kaszki kuskus (np. Kupiec)
  • 1 młoda cukinia
  • 1 cebula
  • natka pietruszki
  • sól, pieprz
  • inne przyprawy wg uznania
  • olej do smażenia
  • odrobina oleju tłoczonego na zimno do polania
  1. Pokrojoną cebulę podsmażyć na oleju.
  2. Po chwili wrzucić pokrojoną w plastry lub na kawałki cukinię (ze skórką). Przyprawić, wymieszać i smażyć na małym ogniu do miękkości warzyw.
  3. W międzyczasie kuskus wsypać do miseczki i zalać posolonym wrzątkiem lub bulionem 0,5 cm ponad poziom kaszki
  4. Po 5 minutach kuskus wysypać na patelnię, dodać siekaną natkę pietruszki i wszystko razem wymieszać
  5. Przed podaniem można jeszcze polać ulubionym olejem tłoczonym na zimno. 





 

9 komentarzy:

  1. W tym sezonie jeszcze cukinii nie jadłam, ale bardzo ją lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie do końca przepadam za cukinią;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja uwielbiam:) ale za to nie przepadam za porem i koperkiem ;)

      Usuń
  3. Wszystkie ulubione składniki ! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie ma to jak szybkość w kuchni:) pycha

    OdpowiedzUsuń
  5. na pewno wypróbuję bo bardzo lubię cukinię w każdej postaci:) pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  6. To już drugi Pani przepis wypróbowany przeze mnie (pierwszy to były dietetyczne frytki). Wszystko wyszło smaczne.
    Nie lubię za bardzo gotować, ale Pani przepisy mnie zachwyciły - są czytelne, proste, ekonomiczne, a potrawy wyglądają na zdrowe i smakowite. Całość wygląda bardzo estetycznie.
    Bardzo podoba mi się także ta strona - opcje wyboru, itd. Dzięki niej zacząłem gotować i ...... spodobało mi się to! (czym jestem trochę zaskoczony) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi Anonimowy! Dziękuję bardzo za przemiłe słowa ♥.
      Nawet nie wiesz jak miło jest przeczytać, że dzięki mojemu blogowi komuś spodobało się gotowanie. Dzięki takim komentarzom widzę, że moja praca ma sens:) ♥
      Każdy ma inne upodobania smakowe i zdaję sobie sprawę, że nie wszytko może wszystkim smakować, wiec tym bardziej cieszę się, że dwa przygotowane przepisy smakowały:)
      Zachęcam do dalszych odwiedzin i eksperymentów w kuchni - jak widać można łatwo i szybko przygotować coś smacznego ;)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).