28 maja 2013

Pełnoziarniste placuszki z ryżem

Pełnoziarniste placuszki z ryżem
Placuszki z ryżem, który pozostał z poprzedniego dnia z obiadu. Placki są szybkie do zrobienia i smaczne. To dobry pomysł na śniadanie, podwieczorek lub przyjęcie dla dzieci.
  • 1 torebka ryżu (u mnie pełnoziarnisty parboiled Kupiec)
  • 1/4 szklanki mąki pszennej razowej 
  • 1/4 szklanki mąki żytniej razowej
  • 2 jajka
  • 3-4 łyżki wody lub mleka
  • 3-4 łyżeczki cukru waniliowego
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • olej do smażenia
  1. Ryż ugotować i ostudzić (ja użyłam ryżu z poprzedniego dnia).  
  2. Jajka rozmieszać z wodą i cukrem, dodać proszek do pieczenia i mąkę. 
  3. Wszystkie składniki dobrze wymieszać, na końcu dodać ryż. 
  4. Smażyć rozgrzanym oleju na złoty kolor. 
  5. Podawać na ciepło z dżemem.

12 komentarzy:

  1. wyszły fajowe. już nie ma;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne ,tylko bez cukru wanilinowego a dałam wanilię i bez proszku do pieczenia.Polecam tą zmianę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowały :) rzeczywiście bez proszku też mogą być dobre, a w wanilię muszę się zaopatrzyć ;)

      Usuń
  3. Witam, pogoda nadal nas nie rozpieszcza :( ale za to ja rozpieszczam żonę. Dzisiaj na obiad przedmiotowe placuszki. Sam już zjadłem chyba z osiem sztuk posypanych cukrem, są pyszne a szczególnie z ryżem ugotowany "altenete". Muszę podziękować córce za skierowanie mnie na Pani stronę.
    p/s kapuśniak oceniony przez żonę na 5+... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie, ja również dziękuję córce za polecenie mojego bloga :*.
      Cieszy mnie niezmiernie, że próbuje Pan kolejnych przepisów i przesyła zdjęcia (zamieszczę je na IG i FB). Pozdrawiam :)

      Usuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).