9 lipca 2013

Kasza jaglana z brokułami i olejem sezamowym

Kasza jaglana z brokułami to smaczny obiad w wersji wege lub dodatek do tradycyjnego obiadu. Dodatek oleju sezamowego nadaje ciekawy smak potrawie.

  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • 2 cebule
  • 500 g brokuła
  • 1 łyżka oleju
  • sól, pieprz (można też odrobinę słodkiej papryki)
  • kilka pieczarek (u mnie brak)
  • 1 łyżka oleju sezamowego
  • olej do smażenia  
  • 2 i 1/3 szklanki wrzątku 
Kaszę jaglaną przepłukać dużą ilością wody. Wrzucić do wrzącej i osolonej wody z dodatkiem 1 łyżki oleju. Kaszę gotować przez kilka minut na dużym ogniu, potem zmniejszyć ogień (albo wyłączyć) i przez 10 minut nie mieszać.
Pokrojoną cebulę podsmażyć na rozgrzanym oleju na patelni, dodać sól i pieprz. Po kilku minutach dodać pokrojone w plastry pieczarki i smażyć jeszcze chwilę.
osobnym garnku ugotować brokuły. 
Do ugotowanej kaszy dodać usmażoną cebulę z pieczarkami i ugotowane brokuły. Wszystkie składniki delikatnie wymieszać. Przed podaniem skropić olejem sezamowym.

7 komentarzy:

  1. fajnie wygląda,ale czegoś jakby mi tutaj brakuje.....może pieczarki by dodać?hmmm
    olej sezamowy gdzie kupić?nie spotkałam się z takim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze kombinujesz ;) , pieczarki będą idealnie pasować, ale akurat ich nie miałam. Robiłam kiedyś z pieczarkami inną wersję tego dania (z mięsem) i dobrze się komponowały. Dopiszę do przepisu.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Smakuje pysznie, a wizualnie - jak na kaszę jaglaną, może być ;)

      Usuń
  3. Bardzo fajny pomysł, nigdy nie pomyślałabym o takim połączeniu, a myślę, że jest zdrowe, sycące i smaczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię eksperymentować w kuchni i urozmaicać potrawy:). Przeglądając bloga na pewno znajdziesz wiele dziwnych połączeń ;) (a na słodko polecam np. deser rafaello z kaszy jaglanej). Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. użyłem pół cebuli,kaszę podsmażyłem lekko na maśle śmietankowym, nie miałem pieczarek ale dodałem świeżą bazylię i polałem to oliwą z oliwek,smakowało dzięki i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

* Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).
* Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu - bardzo proszę, pozostaw kilka słów pod przepisem (nie bądź anonimowy - proszę wybierz opcję "Nazwa" i wpisz swoje Imię lub Nick :))

* Będzie mi bardzo miło, jeśli prześlesz zdjęcie (e-mail lub wiadomość na FB) - chętnie zamieszczę je w galerii na FB.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks