19 lipca 2014

Kalafior z patelni po azjatycku (zamiast bułki tartej)

Kalafior z patelni po azjatycku (zamiast bułki tartej)
Przeglądając ostatnio książkę "Kuchnia indyjska" zauważyłam przepis na kalafiora i przypomniałam sobie o podobnej potrawie, którą zrobiłam już jakiś czas temu (z przepisu podpatrzonego u Smakoterapii, z małymi zmianami). 
Kalafior jest zupełnie inaczej przyrządzony, niż ten, do którego jesteśmy przyzwyczajeni (z bułką tartą), wychodzi lekko pikantny i mocno aromatyczny. Może być przygotowany jako dodatek do obiadu lub sam, jako przekąska. Kalafior dobrze komponuje się z różnymi przyprawami, można je zmieniać według upodobań i dodawać te, które lubicie.

  • 1 duży kalafior
  • 1 ząbek czosnku (jeśli ktoś lubi, można 2)
  • 1/2 łyżeczki curry*
  • 1/2 łyżeczki kurkumy 
  • 1 łyżka zmielonych nasion kolendry
  • 2-3 łyżki sosu chili słodko-pikantnego* (lub odrobina płatków chili)
  • 1 pęczek zielonej pietruszki
  • sos sojowy* (lub sól) do smaku
  • 3-4 łyżki oleju do smażenia
  1. Kalafior ugotować al dente.
  2. W międzyczasie, na rozgrzany tłuszcz wrzucić przeciśnięty rzez praskę czosnek, a po chwili dodać wszystkie sypkie przyprawy. 
  3. Zmniejszyć ogień i przez 2-3 minuty mieszać zawartość patelni.  
  4. Następnie dodać sos chili, sos sojowy, podgotowanego kalafiora oraz pokrojoną natkę pietruszki.
  5. Wymieszać i jeszcze przez chwilę podgrzewać. 

* Osoby uczulone na gluten, powinny sprawdzić skład curry, a w przypadku sosów najbezpieczniej użyć podanych zamienników.

14 komentarzy:

  1. lubię takie smaki:) super przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. Próbowałam kiedyś podobną wersję kalafiora i był smaczny. Warto czasem coś zmienić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że warto :) Lubię eksperymentować i zmieniać smaki :).

      Usuń
  3. Właśnie są świetne kalafiory, a ten z bułką tartą już mi się znudził. Próbowałam jeść samego, ale dla mnie bez okraszenia jest okropny. Będę się musiała ściąć i wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie zjadłam... jest przepyszne! Moim zdaniem lepsze od tradycyjnego kalafiora z bułką tartą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że kalafior smakował. Dziękuję, że podzieliłaś się z nami opinią. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Jak dla mnie bardziej apetyczna wersja niż z tartą bułką...

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Trzeba uważać z solą przy gotowaniu bo później dochodzi sos sojowy. Ja trochę przesadziłem ale bardzo smaczne. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pozostawiony komentarz :).

      Usuń
  7. Jutro zrobię mam już wszystkie składniki. Nie wierzę, że od ostatniego razu miną już rok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie wierzę, że bloga prowadzę już 3 lata! Jak ten czas leci... :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu - bardzo proszę, pozostaw kilka słów pod przepisem.
Będzie mi bardzo miło, jeśli prześlesz zdjęcie (e-mail lub wiadomość na FB) - chętnie zamieszczę je w galerii na FB.
Nie bądź anonimowy - proszę wybierz opcję "Nazwa" i wpisz swoje Imię lub Nick :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks