18 grudnia 2016

Zielony omlet pełen żelaza i witamin

Omlet ze szpinakiem i jarmuzem
Ten omlet zasmakował ostatnio mojemu synkowi. Na początku zniechęcił go kolor zielony, ale jak spróbował kęs, stwierdził, że chce zawsze takie omlety ;). 
To świetny pomysł na przemycenie w jedzeniu zdrowego jarmużu i szpinaku - źródła żelaza, wapnia, magnezu, potasu, witaminy A, K i C.
Jeśli robisz go dla dzieci, za pierwszym razem dodaj mniej zielonego.

  • po 3 kulki szpinaku i jarmużu (latem po dużej garści świeżych)
  • 2 jajka
  • 1 duża łyżka mąki kasztanowej lub innej
  • olej kokosowy (lub dowolny)
  • sól

  1. Na rozgrzanym oleju kokosowym podsmaż do miękkości szpinak i jarmuż z solą.
  2. Przełóż na talerz.
  3. Jajka ubij mąką i solą. Jeśli chcesz bardziej puszysty omlet, białka ubij osobno i dodaj na końcu.
  4. Do jajek dodaj podsmażoną zieleninę, wymieszaj i wylej na rozgrzany olej. 
  5. Smaż z dwóch stron.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

* Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).
* Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu - bardzo proszę, pozostaw kilka słów pod przepisem (nie bądź anonimowy - proszę wybierz opcję "Nazwa" i wpisz swoje Imię lub Nick :))

* Będzie mi bardzo miło, jeśli prześlesz zdjęcie (e-mail lub wiadomość na FB) - chętnie zamieszczę je w galerii na FB.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks