16 października 2017

Warsztaty kawowe z illy Polska

Warsztaty kawowe z Illy Polska
13 października miałam przyjemność brać udział w warsztatach kawowych zorganizowanych przez illy Polska w restauracji SPOT. w Poznaniu (brawo, kolejna marka organizuje warsztaty dla poznańskich blogerów :) ).
Jako wielbicielka dobrej kawy, nie mogłam odmówić uczestniczenia w takim wydarzeniu ;).

Uczestników witał przesympatyczny czech Jiri Jandak, przedstawiciel illy Polska, z którym miałam okazję porozmawiać później nieco dłużej (przy okazji dowiedziałam się różnych ciekawostek na temat marki illy).

Kawa była parzona przez cały czas, w kilku urządzeniach, w różny sposób.
Eksperci-bariści, przekazali nam wiele cennych wskazówek dotyczących sposobu parzenia kawy, spieniania mleka, czy tworzenia obrazków na kawie, a każdy mógł wykonać powyższe czynności własnoręcznie.

Oprócz parzenia w profesjonalnym ekspresie, poznaliśmy też inne metody parzenia kawy i ich wpływ na poziom kofeiny oraz smak kawy.

ekspres do kawy Illy Polska
 


Ciekawa jestem bardzo jakiej pojemności robicie espresso w domu?
Jak się okazało, espresso powinno mieć pojemność 25-30 ml i być parzone w czasie 25-30 sekund. Pozostała "kawa", która wypływa z ekspresu po tym czasie, jest zupełnie innego zapachu i smaku (tym samym psuje smak espresso, o czym mieliśmy okazję przekonać się podczas przeprowadzonego eksperymentu).
Jeśli 30 ml espresso zaparzy się w czasie krótszym niż 30 sekund, może oznaczać, że poziom mielenia ziaren jest ustawiony zbyt drobno; i odwrotnie, szybsze zaparzenie może oznaczać, że ziarna zmielone są zbyt grubo.
Po zaparzeniu, na powierzchni espresso zazwyczaj tworzy się charakterystyczny wzór "tygrysek".



Na warsztatach kawowych dowiedzieliśmy się również jak poznać, kiedy lepiej nie pić kawy w danej restauracji czy kawiarni i na co ogólnie zwracać uwagę ;).

Czas minął bardzo szybko, wypiłam kilka różnych kaw (a do kaw mieliśmy serwowane pyszne słodkości). 


Dziękuję illy Polska za zaproszenie :). 

Jestem ciekawa jaka kawa jest Waszą ulubioną (espresso, cappuccino, latte macchiato, ...) oraz w jaki sposób parzycie kawę? (ekspresem przelewowym, kolbowym, automatycznym, na kapsułki, ...).




Bądź na bieżąco, dołącz do obserwujących: Photobucket Photobucket Photobucket

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).