3 czerwca 2018

Słodka babka Kugelhopf z automatu do wypieku chleba

Słodkie ciasto, keks, z maszyny do wypieku chleba
Podczas upałów staram się nie używać piekarnika. Rodzinka zażyczyła sobie coś na słodko. Wykorzystałam więc maszynę do wypieku chleba aby upiec w niej ciasto. Skorzystałam z przepisu z załączonej książeczki i upiekłam babkę Kugelhopf.
Zmieniłam dodatki: pominęłam rodzynki (syn nie lubi) oraz płatki migdałów (można dodać na górę ciasta w ostatnim cyklu zagniatania.
W wersji dla dorosłych zachęcam aby namoczyć wcześniej rodzynki w alkoholu ;).

  • 3 jajka
  • 160 g masła (dałam 120g oleju + 50 g mleka)
  • 100 ml mleka
  • 1 łyżeczka soli
  • 5 łyżek cukru 
  • 420 g mąki pszennej typ 500 (w tym, z niewielkim dodatkiem mąki żytniej 720)
  • 8 g suszonych drożdży
  • 150 g rodzynek (dałam dużą garść suszonej żurawiny, ale można też mieszankę keksową)
  1. Do maszyny wlej mleko oraz rozmącone jajka.
  2. Dodaj pozostałe składniki.
  3. Ustaw program na pieczenie ciasta, 900g, średnio zarumieniony.
  4. Po upieczeniu wyjmij ciasto na kratkę i przykryj ściereczką.
  5. Opcjonalnie, po wystudzeniu, wierzch można polać roztopioną czekoladą (w wersji bez czekolady na wierzchu, najlepiej smakuje z masłem lub domowym dżemem).


Bądź na bieżąco, dołącz do obserwujących: Photobucket Photobucket Photobucket

2 komentarze:

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).