4 stycznia 2016

Mango lassi - pyszny napój z mango

Mango lassi

Mango lassi 

To pyszne, idealnie gładkie, smoothie piłam jakiś czas temu w indyjskiej restauracji. 
Postanowiłam zrobić domową, wegańską wersję - z mlekiem roślinnym (w tradycyjnym mango lassi jest jogurt naturalny oraz woda lub mleko).

Lubię mango pod każdą postacią. Gdy jest w promocji, kupuję więcej, obieram, kroję na kawałki i zamrażam, a później, w zależności od potrzeby, dodaję do koktajli.  
Wersja z zamrożonym mango będzie idealna latem, zaś ze świeżym - zimą. Kto jeszcze nigdy nie robił takiego koktajlu, zachęcam :).

  • 1/2 dużego mango
  • 1 plasterek cytryny bez skóry
  • 3/4-1 szklanka mleka kokosowego (migdałowego, czy innego roślinnego)
  • opcjonalnie 1 płaska łyżeczka ksylitolu (lub syropu daktylowego, itp.)

  1. Owoce przełóż do blendera. 
  2. Dolej pół szklanki mleka. Jeśli lubisz słodkie koktajle, dodaj dowolne słodzidło. 
  3. Dokładnie zmiksuj.
  4. Uzupełnij mlekiem, aby uzyskać pożądaną konsystencję i miksuj jeszcze przez chwilę. 

1 komentarz:

  1. Taki koktajl piłam ostatni raz w pewnej indyjskiej restauracji i bardzo mi smakował, mimo, że za samym mango nie przepadam :p
    Dzięki za przepis, dam znać jak wyszedł ;p

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).