3 lipca 2020

Komosa ryżowa z groszkiem i pomidorami


Pomysł na szybką i zdrową kolację na ciepło lub lunch (idealny do zabrania ze sobą do pracy).
Najczęściej używam komosy lub innej kaszy, która pozostaje mi z obiadu z poprzedniego dnia.
Wszystkie składniki w ilości wg uznania.

28 maja 2020

Zupa warzywna z lanymi kluskami

Zupa, która powstała przez przypadek, a tak bardzo zasmakowała domownikom, że musiałam się nią z Wami podzielić. 
Robi się ją szybko, a dzięki zmianie dodatków (inne warzywa czy np. ryż zamiast lanych klusków), za każdym razem smakuje nieco inaczej.
Jeśli nie chcesz robić klusków lanych, dodaj dowolną ugotowaną wcześniej kaszę, makaron albo ryż.

Wielkanocny barszcz czerwony na zakwasie

Wielkanocny barszcz czerwony na zakwasie

Wielkanocny barszcz spotykany na naszych stołach bywa albo biały lub albo czerwony.
Przez całe moje dzieciństwo jedliśmy czerwony - na zakwasie z buraków, gotowany na wędzonce i pieczonych kościach z mięsa.
Podawany na wielkanocne śniadanie ze święconką (kiełbasą/wędliną i jajkami) i odrobiną chrzanu. Ten smak jest tylko raz w roku. Uwielbiam. A najlepiej smakuje następnego dnia.
Kolor barszczu będzie lekko różowy, gdy zabielimy go śmietaną (ja tego nie robię).

Podobno jest podawany głównie na Mazowszu, Lubelszczyźnie i Podlasiu.
Dajcie znać czy znacie jego smak i gdzie się go jeszcze serwuje?

28 marca 2020

Owsianka z goji, chia i olejem kokosowym


Owsianka w nieco innym wydaniu. Dodatek tłuszczu sprawia, że owsianka syci na dłużej oraz nie ma dużego wyrzutu cukru we krwi. 
Najlepiej smakuje w okresie zimowym (używam do niej wówczas mrożonych malin, truskawek lub jagód).