28 lipca 2017

Cukinia z łuskanymi nasionami konopi

Cukinia z nasionami konopi
Cukinia jest wdzięcznym warzywem, smakuje ze wszystkimi dodatkami. Robiłam już makaron z cukinii z kurkami, z sosem, czy z bułką tartą, a dziś mała odmiana. Cukinia stara na cienkie paski, z łuskanymi nasionami konopi i olejem kokosowym.
Danie jest szybkie do przygotowania. Idealne jako dodatek do obiadu, zamiast surówki lub samo, np. jako przekąska, czy na kolację. 
Młode cukinie mogą być ze skórką, starsze obieramy.


  • 1 mała cukinia
  • ok. 1/2 szklanki łuskanych nasion konopi 
  • 1 łyżka oleju kokosowego (może być też inny)
  • sól
  • ewentualnie inne przyprawy (słodka papryka wędzona, pieprz)


  1. Cukinię pokrój na długie, cienkie paski (na starłam malakserem na przystawce julienne).
  2. Następnie wrzuć cukinię do posolonego wrzątku i ugotuj al dente (przez ok. 2-3 minuty). Odcedź.
  3. Na rozgrzanej patelni podpraż delikatnie nasiona konopi, na koniec dodaj olej oraz odrobinę soli i ulubionych przypraw.
  4. Na koniec dodaj cukinię i wymieszaj (lub wyłóż cukinię na talerz i wówczas posyp nasionami).


Bądź na bieżąco, dołącz do obserwujących: Photobucket Photobucket Photobucket

6 komentarzy:

  1. Lubię cukinię, ale z nasionami konopi to jeszcze nie probówałam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł, spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi zasmakowała cukinia wg Twojego przepisu. Co prawda w swojej mieścince miałam problem ze znalezieniem nasion konopi, ale ten zachód był warty. :) Do tego ta szybkość przygotowania, doszło do tego że zagościła u mnie na stałe w ramach podwieczorku :D Na pewno będę tu częściej zaglądać, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za podzielenie się opinią :). Cieszę się, że smakowało :).

      Usuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).