4 września 2016

Owsianka winogronowa

Kolejny pomysł na owsiankę, tym razem proponuję Wam wersję, która kojarzy mi się z wrześniem (wówczas dojrzewają winogrona, a w ogrodzie mamy również zbiór na domowe wino ;) ).
Winogrona koniecznie słodkie, bezpestkowe, z miękką skórką - które idealnie nadają się do deserów czy owsianki.
Jeśli jeszcze nigdy nie robiliście owsianki w ten sposób, zachęcam Was do przygotowania.

A może macie ochotę na inne wersje owsianki? (kilka innych znajdziecie na blogu).

  • 1 mała kiść białych winogron bezpestkowych (u mnie odmiana Timur)
  • 1/3 szklanki płatków owsianych górskich*
  • ok. 1 szklanka dowolnego mleka roślinnego (u mnie kokosowe)
  • 1 banan
  • 1 nektarynka (opcjonalnie)
  • dodatkowo na wierzch kilka jagód winogronowych i plastrów banana oraz dowolne bakalie

  1. Do mleka wsyp płatki. Zagotuj, a następnie zmniejsz ogień.
  2. Banana obierz i odkrój kilka plasterków, a resztę rozgnieć widelcem.
  3. Nektarynkę posiekaj w bardzo drobną kostkę.
  4. Kilkanaście jagód winogronowych pokrój na drobne kawałki.
  5. Do garnka dodaj rozdrobnione owoce.
  6. Wymieszaj i gotuj jeszcze przez chwilę.
  7. Ugotowaną owsiankę przełóż do miseczki, na wierzch wyłóż owoce oraz dowolne bakalie.

*dla osób z nietolerancją - bezglutenowych

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam owsianki ;) Smacznie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Ruda, witaj w klubie owsiankomaniaków ;).

      Usuń
  2. Takiej wersji owsianki jeszcze nie jadłam :-) dziękuję za inspiracje :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolina, cieszę się, że przepis się spodobał i jednocześnie zachęcam do przejrzenia pozostałych propozycji śniadaniowych i nie tylko ;).

      Usuń
  3. Dzięki za pomysł na jutrzejsze śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dlaczego ja na to wcześniej nie wpadłam?? Owsianka bardzo mi smakuje. Do powtórzenia. Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elka, dziękuję bardzo za komentarz :). Cieszę się, że przepis zainspirował Cię do przyrządzenia tej wersji owsianki. Na blogu znajdziesz też inne jej wersje ;).

      Usuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).