6 listopada 2018

Domowa kiełbasa drobiowa ze słoika (mięsiwo z galaretką)

Domowa kiełbasa ze słoika (mięsiwo drobiowe z galaretką)
Domowe mięsiwo ze słoika to dobry pomysł, jeśli nie chcemy kupować wędlin ze sklepu, naładowanych szkodliwymi konserwantami.
W tym przypadku wiemy, co jemy. Tak przygotowana kiełbasa może stać kilka tygodni w lodówce.
Inny przepis na domową wędlinę to pierś z suszonymi pomidorami na parze.

 
  • 800 g piersi indyka lub kurczaka
  • 13 g soli*
  • zioła (czosnek granulowany, zioła prowansalskie, pieprz, papryka słodka wędzona, gałka muszkatołowa, itp.)
  • 1/3 szkl. wody
  • 2 łyżeczki żelatyny

  1. Pierś zmiel w maszynce do mięsa.
  2. Żelatynę rozpuść w chłodnej wodzie.
  3. Do mięsa dodaj wszystkie składniki.
  4. Wyrobione mięso przełóż do słoików (do 3/4 ich wysokości), przetrzyj każdą szyjkę słoika z ewentualnych resztek mięsa i zakręć mocno pokrywkę.
  5. Słoiki przełóż do garnka z zimną wodą (nalanej do poziomu mięsa w słoikach).
  6. Zagotuj wodę, a następnie zmniejsz ogień i gotuj przez 50 minut.
  7. Jeśli zamierzasz zjeść mięsiwo w ciągu tygodnia, to wystarczy (jeśli ma stać kilka tygodni - po wystudzeniu, zagotuj słoiki ponownie przez 50 minut).
  8. Ułóż słoiki do góry dnem na blacie. Po przestudzeniu przechowuj w lodówce.
*ogólny przelicznik soli to 20g/1kg mięsa, ale dla mnie jest to zdecydowanie za dużo, dlatego użyłam nieco mniej soli.

 Przepis na podstawie filmu z youtube z profilu Grubas2017.


Bądź na bieżąco, dołącz do obserwujących: Photobucket Photobucket Photobucket

3 komentarze:

  1. Właśnie takiego przepisu szukałam. Od niedawna sama staram się robić kiełbasy i mięsiwa ponieważ wtedy wiem, że są pozbawione konserwantów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjny przepis. Mąż po raz pierwszy zjadł kiełbasę z indyka. A teraz kiedy jest po usunięciu kamieni z woreczka żółciowego to jedyna opcja. Mam trochę problem z solą. Nie mam tam dokładnej wagi może na łyżeczkę...Mnie smakuje bardzo. Ogólnie nie jadam w ogóle kuelbas a tą pochłanianiam. No i jeszcze prędkość jej zrobienia. Jestem ponoć mistrzem szybkich potraw także jest to strzał w 10! Robiłam już z indyka i z kurczaka. Zawsze świetna. Dziękuję bardzo bardzo bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przepis się przydał i kiełbasa smakuje :).

      Usuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).