7 października 2012

Smażone jabłka do słoików na zimę

Ciąg dalszy zapasów... Taki mus jabłkowy przyda się do szarlotki czy innych domowych słodkości.
  • 3-4 kg słodkich jabłek, np.antonówek
  • 1/2 szklanki wody
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 4 łyżki soku z cytryny
Jabłka obrać, wydrążyć gniazda nasienne i przez chwilę siekać robotem na kawałki. 
Wrzucić do garnka, dolać wody i gotować do miękkości, często mieszając. 
Kiedy owoce mają konsystencję musu dodać miód, cukier i sok z cytryny. Gotować jeszcze kilka minut. 
Gorące jabłka włożyć do słoików. Słoiki ustawić do góry dnem na godzinę.

10 komentarzy:

  1. Fajny sposób przechowania, żeby na zimę było ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. o smażonych jeszcze nigdy nie słyszałam, smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie jabłka w zimie dodane do naleśników. Mniam.

    OdpowiedzUsuń
  4. ekstra!szybko sie je robi,ja w razie gosci dodaje galaretke ,cynamon , wykladam na biszkopty i deser gotowy

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam robi ćale jeszcze sienie zabrałam, chęci wciaż są ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. I naprawdę nic się z nimi nie dzieje złego bez pasteryzowania????
    Wszelkie ogórki, lecza, maliny, cukinie jak robiłam wg wskazówek wymagały 90 stopni w zmywarce, 100 stopi na 20 min w piekarniku lub w gotującej się wodzie- każdy ma inny sposób.
    Gdyby tak uniknąć dodatkowej roboty ;) to sama przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze tak robię :). Warunek to nowy, wyparzony słoik i nowa pokrywka. W przypadku używanych, najlepiej jednak pasteryzować przez chociaż 15 minut.

      Usuń
    2. Ten przepis jest sprawdzony,polecam za Aurorka.Mniam!!!

      Usuń
    3. Ja tez pasteryzje w piekarniku 20 min .Przynajmniej jestem pewna ze nie bedzie przykrej niespodzianki ... Z miodem jeszcze nigdy nie robilam ,musze koniecznie sprobowac ,napewno ciekawy smak ...

      Usuń
  7. Zrobiłam z Twojego przepisu tylko teściowa, która jest kucharką poleciła zostawić na noc zesmażone jabłka by odgazowały (daje to pewność, że nie sfermentują) oraz zagrzanie ich następnego dnia i dopiero dodanie cukru i miodu. Smakują fantastycznie!
    p.s. ja jeszcze po obraniu jabłka (by nie ściemniały) wkładałam do miski z wodą i kwaskiem cytrynowym i przez to wyszły kwaśnawe.

    OdpowiedzUsuń

* Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).
* Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu - bardzo proszę, pozostaw kilka słów pod przepisem (nie bądź anonimowy - proszę wybierz opcję "Nazwa" i wpisz swoje Imię lub Nick :))

* Będzie mi bardzo miło, jeśli prześlesz zdjęcie (e-mail lub wiadomość na FB) - chętnie zamieszczę je w galerii na FB.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks