7 lipca 2018

Pasztet z mięsa rosołowego, soczewicy i wątróbki

Pasztet z soczewicy, watróbki i mięsa z rosołu
Lubię pasztety warzywne (np. z soczewicy, fasoli mung, czy ciecierzycy), jednak ostatnio piekłam pasztety z wykorzystaniem mięsa z rosołu. Za sprawą dodatków, można za każdym razem uzyskać nieco inny smak. Był już z dodatkiem pieczarek, a dziś soczewicy. 
Zazwyczaj robię pasztety przy użyciu maszynki do mięsa, ale tym razem miałam akurat malakser w użyciu, więc tak na szybko i niedbale zmiksowałam składniki (efekt: widoczne kawałki, ale Wam oczywiście polecam zmielić drobniej lub przy użyciu maszynki do mięsa).
Rosół standardowo robiłam w wolnowarze przez noc. Rano wyjęłam mięso oraz warzywa, dodałam pozostałe składniki i upiekłam 3 pasztety (jeden zamroziłam).
Jest to wersja bez glutenu i jajek.
A po wszystkie przepisy na pasztety, zapraszam do etykiety "pasztet".


Składniki na ok. 3 małe keksówki (proporcje i ilość mięsa można zmieniać według upodobań)

Na rosół:

  • 2 podudzia kurczaka
  • 1 udo indycze
  • 1 mały kawałek mięsa wołowego (np. szponder)
  • 3 marchewki
  • 1 pietruszka
  • duży kawałek selera
  • przyprawy (sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielskie)


Dodatkowo:
  • 1 szklanka ugotowanej soczewicy zielonej (może być z puszki)
  • ok. 150 g wątróbki z indyka
  • 4 duże cebule
  • przyprawy (majeranek, sól, pieprz, papryka wędzona, majeranek, gałka muszkatołowa)
  • garść natki pietruszki
  • olej kokosowy (lub inny) do smażenia


  1. Ugotuj rosół z podanych składników.
  2. Mięso oraz warzywa wyjmij i wystudź. Mięso oczyść z kości.
  3. Na patelni usmaż cebulę oraz pieczarki (pokrojone w większe kawałki, na dużej ilości oleju).
  4. Następnie dodaj wątróbkę. Przypraw solą i pieprzem i smaż przez kilka minut.
  5. Na koniec, wszystkie wystudzone składniki, zmiel maszynką do mięsa (u mnie tym razem zmielone w malakserze).
  6. Dodaj pozostały olej z patelni (oraz dodatkowo jeszcze więcej, aby pasztet nie wyszedł za suchy).
  7. Dodaj siekaną natkę pietruszki oraz mocno przypraw (po upieczeniu smak pasztetu nieco złagodnieje).
  8. Piecz w piekarniku rozgrzanym do 190'C przez 40 minut.
  9. Odstaw w foremce do wystygnięcia, a później przełóż do lodówki. Pasztet krój na drugi dzień. Dobrze smakuje z domowym chlebem, z kiszonym ogórkiem lub warzywami.


Bądź na bieżąco, dołącz do obserwujących: Photobucket Photobucket Photobucket

2 komentarze:

  1. Rewelacja, muszę taki zrobić ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi naprawdę dobrze, zwłaszcza dla osób, które od czasu do czasu chciałyby w kuchni spróbować czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).