7 kwietnia 2016

Domowa mąka bezglutenowa z ziaren

Domowa mąka bezglutenowa z ziaren
Pomysł na tę mieszankę powstał przy okazji robienia placuszków. Do ciasta dodałam zmielone nasiona, co ciekawie zmieniło smak placuszków. 
Postanowiłam więc zrobić większą ilość mąki z samych ziaren. Przechowuję ją w lodówce i w razie potrzeby, dodaję do różnych wypieków (najczęściej do placuszków, naleśników czy pieczywa). 
Proporcje mieszanki możecie zmieniać według upodobań (na początek polecam mniej pestek dyni, bo mocno dominują smak i nie wszystkim to może odpowiadać). 
Kolor i smak mieszanki będzie się różnił, w zależności od rodzaju i ilości poszczególnych nasion.

  • 1/3 szklanki pestek słonecznika
  • 1/3 szklanki nasion siemienia lnianego
  • 1/4 szklanki surowych pestek dyni
  • 1/8 szklanki surowych ziaren sezamu

  1. Ziarna i pestki zmieszaj.
  2. Następnie miel pulsacyjnie, małymi partiami, w blenderze lub młynku do kawy.
  3. Po zmieleniu, możesz przesiać na grubym sicie (ja tego nie robiłam), a pozostałe większe kawałki nasion ponownie zmielić.
  4. Mieszankę przesyp do słoika, zakręć i przechowuj w lodówce.
Jeśli do zmielonych ziaren dosypiesz szklankę dowolnej mąki bezglutenowej lub mieszanki mąk, które lubisz - uzyskasz gotową bazę do wypieków bezglutenowych.

1 komentarz:

  1. Genialny pomysł!! Zrobiłam i używam w kuchni. Przemycam zdrowszą mąkę dzieciom ;).

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).