28 maja 2020

Zupa warzywna z lanymi kluskami

Zupa, która powstała przez przypadek, a tak bardzo zasmakowała domownikom, że musiałam się nią z Wami podzielić. 
Robi się ją szybko, a dzięki zmianie dodatków (inne warzywa czy np. ryż zamiast lanych klusków), za każdym razem smakuje nieco inaczej.
Jeśli nie chcesz robić klusków lanych, dodaj dowolną ugotowaną wcześniej kaszę, makaron albo ryż.

Zupa warzywna z lanymi kluskami:

  • 2 opakowania dowolnej mrożonej mieszanki warzyw (u mnie "mieszanka królewska")
  • 2-3 litry rosołu (lub bulionu)
  • 4 łyżki gęstego mleczka kokosowego (można też użyć zwykłej śmietany)
  • 4-6 łyżek płatków drożdżowych nieaktywnych (dodają ciekawy smak zupie)
  • szczypta przyprawy curry w proszku
  • odrobinę zielonej pasty curry (na koniec noża)
  • czosnek niedźwiedzi, kurkuma, papryka słodka wędzona, sól

  1. Do gotującego się rosołu wrzuć warzywa oraz wszystkie pozostałe składniki.
  2. Gotuj krótko, do momentu, aż warzywa będą prawie ugotowane. Spróbuj zupy i ewentualnie jeszcze przypraw.
  3. Z podanych poniżej składników rozmieszaj raczej gęstą masę na kluski lane. 
  4. Nakładaj małe porcje łyżką, a drugą łyżką strącaj do gotującej się zupy.
  5. Zmniejsz ogień, zamieszaj i gotuj jeszcze przez chwilę. 
  6. Kluski można też ugotować w osobnym garnku, na posolonej wodzie, następnie odcedzić i przełożyć do garnka z zupą. 
  7. Zamiast klusków lanych możesz dodać do zupy np. kaszę, makaron, ryż albo mięso pozostałe z obiadu.

Kluski lane:

  • 1 jajko
  • mąka pszenna razowa (lub zwykła) - kilka łyżek
  • płatki drożdżowe 
  • odrobina wody 

Bądź na bieżąco, dołącz do obserwujących:

1 komentarz:

  1. Lane kluski kojarzą mi się z rosołem mojej babci. Bardzo często przygotowywała go w takiej wersji. Pamiętam, że zawsze wszystkim bardzo smakował. Zaciekawił mnie pomysł na wykorzystanie lanych klusek w zupie warzywnej. Nigdy wcześniej nie trafiłam na podobny przepis, więc to będzie nowość dla mojej rodziny :-)

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).