19 grudnia 2014

Warsztaty kulinarne z Alpro

Jakiś czas temu zostałam zaproszona na warsztaty kulinarne z Alpro. Produkty tej firmy znam dobrze (ze względu na nietolerancję na mleko krowie), dlatego też chętnie zdecydowałam się na wzięcie w nich udziału. Warsztaty odbyły się w Warszawie w Smart Art Studio.
Na samym początku kucharz Robert Harna pokazał nam kilka ciekawych kulinarnych trików, które ułatwiają i przyspieszają pracę w kuchni (pokazał m.in. jak szybko obrać cała główkę czosnku, jak pokroić szybko i sprawnie cebulę, jak pokroić drobno czosnek na mus, itp.). Przez cały czas trwania warsztatów nadzorował wszystkie zespoły i służył pomocą, a w międzyczasie dziel się z nami kolejnymi przydatnymi wskazówkami.
 

Następnie zapoznaliśmy się z listą potraw, która miała być przygotowana i podzieliliśmy się na zespoły, w których każdy przygotowywał coś innego.
Od dawna miałam w planach zrobić nietypowy sernik z tofu, dlatego wybrałam stanowisko, przy którym miały być przygotowane desery.
Razem z Martą, przygotowałyśmy:
- czekoladowy sernik z tofu na ciasteczkowym spodzie z polewą z soku pomarańczowego z granatem
- panna cottę z mleka migdałowego i ryżowego z musem owocowym.



Pozostałe zespoły przygotowały:
- żurek z grzybami na zakwasie z mleka owsianego 
- raviolli z krewetkami i ricottą z sosem migdałowym i parmezanem

- łososia marynowanego w mleku kokosowym 

- cielęcinę z sosem migdałowo-orzechowym z whisky

Najprzyjemniejsza część warsztatów to degustacja ;). Zasiedliśmy do stołu i próbowaliśmy kolejno wszystkich przygotowanych na posiłw. Osobiście najbardziej smakował mi tofurnik i żurek na zakwasie owsianym, ravioli nie próbowałam, ale wszyscy chwalili. Przyrządzone mięsa były smaczne, ale jak dla mnie, za bardzo delikatnie (brakowało odrobiny pikantności).

Na koniec zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie, a na pożegnanie otrzymaliśmy kilka produktów Alpro oraz zielone miseczki.

Dziękuję firmie Alpro za zaproszenie na warsztaty. Pogłębiły one moją wiedzę kulinarną, dzięki kucharzowi Robertowi, który z taką pasją opowiadał o gotowaniu i kulinarnych trikach. Poznałam nowe przepisy i smaki.
Dodatkowo zapoznałam kilka koleżanek blogerek i bardzo miło spędziłam czas. 
Warto było przyjechać i mam nadzieję, że będę miała możliwość wziąć udział w kolejnych warsztatach z Alpro :).

1 komentarz:

  1. Poznania kulinarnych trików, szczególnie zazdroszczę.

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).