11 października 2014

Gyros - pyszna sałatka imprezowa

Imprezowa warstwowa sałatka Gyros
Sałatka warstwowa Gyros jest bardzo smaczna i zawsze jako pierwsza znika ze stołu ;). 
Ile osób, tyle jej wersji, a my taką właśnie najbardziej lubimy. Zimą, zamiast świeżych ogórków, używam kiszonych z odrobiną ketchupu.
Najlepiej zrobić ją w szerokim i płaskim naczyniu. Polecam.


  • 1 podwójna pierś kurczaka
  • ok. 1/2 kapusty pekińskiej pokrojonej w paski
  • 1 puszka odcedzonej kukurydzy
  • 1 długi świeży ogórek obrany i pokrojony w kostkę
  • 2 pomidory pokrojone w kostkę
  • ok. 300-400 g majonezu*, np. Dekoracyjnego Winiary (lub mniejsza część majonezu wymieszana z jogurtem naturalnym)
  • 1 opakowanie przyprawy do gyrosa*
  • trochę oleju do smażenia

  1. Pierś kurczaka pokroić na kawałki i podsmażyć na oleju, pod koniec smażenia dodać przyprawę do  gyrosa. 
  2. Mięso po przestudzeniu wyłożyć na dnie dużej salaterki i następnie ułożyć kolejno: 
- kukurydzę 
- 3/4 słoika majonezu z odrobiną przyprawy gyros  
- kapustę pekińską
- 1/4 słoika majonezu 
- ogórek i pomidory 


* dla osób uczulonych - sprawdzić skład, czy nie zawiera glutenu

6 komentarzy:

  1. Brzmi i wygląda bardzo obiecująco , na sam widok połykam ślinkę , już robię dla swoich gości . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ja zawsze robię z papryka zamiast pomidorów i z ogórkow kiszonych :) i zdecydowanie moja ulubiona sałatka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, każdy dodaje takie, które lubi i tak sałatka wyjdzie dobra :). Ogórki, latem najczęściej używam świeżych, zimą kiszonych.

      Usuń
  3. Sałatka wygląda super. Ja tez robię, ale chyba troszkę inne składniki. Narobiłam sobie smaka

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie,jutro przyjeżdża moja przyjaciółka więc rano do dzieła

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu - bardzo proszę, pozostaw kilka słów pod przepisem.
Będzie mi bardzo miło, jeśli prześlesz zdjęcie (e-mail lub wiadomość na FB) - chętnie zamieszczę je w galerii na FB.
Nie bądź anonimowy - proszę wybierz opcję "Nazwa" i wpisz swoje Imię lub Nick :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks