9 września 2015

Ciasto fit ze śliwkami, po którym nie przytyjesz (bez glutenu, jaj i mleka)

Ciasto fit ze śliwkami, po którym nie przytyjesz (bez glutenu, jaj i mleka)
Ciasto upiekłam po godzinie 21 i oczywiście musiałam spróbować - tak mi zasmakowało, że zjadłam 1/4 formy (!). Mimo zjedzenia słodkiego w takiej ilości i tak późno w nocy, rano waga pokazała spadek (przy normalnym jedzeniu w ciągu dnia).
Ciasto zrobiłam na podstawie mojego przepisu na chleb owsiany.  
Stworzyłam je z myślą o alergikach i osobach dbających o linię. Nie zawiera glutenu, mleka i jaj. 
Jest sycące - idealne na II śniadanie do pracy czy szkoły.

Struktura ciasta jest mokra i zbita. Najlepiej smakuje, gdy jest cieńsze, upieczone w większej formie np. 22x27cm (na zdjęciu robiłam w trochę za małej tortownicy 22cm).
Składniki odmierzałam dużą szklanką poj. 320 ml
  • 280 g płatków owsianych górskich bezglutenowych (2 czubate szklanki)
  • 115 g siemienia lnianego (1/2 szklanki)
  • 3 łyżki wiórków kokosowych
  • 2 łyżki suszonej żurawiny
  • trochę mniej niż 1/2 szklanki cukru brązowego zmieszanego z ksylitolem (lub ksylitolu)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
dodatkowo:
  • kilkanaście śliwek
 na kruszonkę:
  • 4 łyżki płatków owsianych błyskawicznych bezglutenowych (zmielonych lub w całości)
  • 4-6 łyżek pulpy po mleku kokosowym (lub wiórków kokosowych)
  • 2-3 łyżki oleju kokosowego
  • opcjonalnie odrobina cukru

  1. Płatki owsiane oraz siemię lniane zmiel w blenderze kielichowym lub robicie kuchennym.
  2. Wymieszaj wszystkie suche składniki.
  3. Połącz suche składniki z mokrymi i wymieszaj.
  4. Przełóż do formy silikonowej lub tradycyjnej, wysmarowanej tłuszczem i wysypanej otrębami.
  5. Rozsmaruj ciasto dosyć cienko (na ok. 1-1,5 cm).
  6. Na wierzch wyłóż połówki śliwek, jedna obok drugiej
  7. Śliwki posyp przygotowaną kruszonką.
  8. Piecz około 45-50 minut, w rozgrzanym do 185'C piekarniku.

Przepis autorski. Jeśli zainspiruje Cię,  proszę podaj link do źródła na swoim blogu :).



Ciasto spróbowałam upiec w patelni Woll Diamond Lite:). Patelnia świetnie sobie z tym poradziła.



Bądź na bieżąco - dołącz do obserwujących ;)
Photobucket Photobucket Photobucket  

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie konkretne spody w deserach :) Super przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez bardzo lubie cukier moj nie idzie go gory po takim jedzeniu

      Usuń
  2. Lubię takie przepisy. Wszystkie składniki są zdrowe i dietetyczne a to ważne dla osób, które trenują. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł. Ponieważ choruję na Hashimoto, jestem na diecie bezmlecznej i bezglutenowej. Dlatego poszukuję przepisów, które będę mogła w niej użyć. Na Twoje ciasto od razu zaświeciły mi się oczka. Idealna propozycja na weekend! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :). Cieszę się, że ciasto osłodzi Ci dietę przy Hashimoto :)

      Usuń
  4. Mmm, musiało być pyszne, skoro nie mogłaś się od niego oderwać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, o takiej porze, a ja nie mogłam się oderwać od ciasta ;). Zaskakująco udany eksperyment :).

      Usuń
  5. Piekłam i jest bardzo dobre. Nam najlepiej smakowało na zimno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Ja lubię najbardziej na ciepło ;)

      Usuń
  6. Wczoraj upiekłam to ciasto, jest naprawdę bardzo smaczne i zdrowe. To już kolejny bardzo fajny i smaczny przepis na zdrowe ciasto.

    Polecam i pozdrawiam Autorkę bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje ciasto smakowało oraz że korzystasz z moich przepisów:).
      Zachęcam do przesłania zdjęć wykonanych potraw, zamieszczę je w galerii na FB.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Czesto pieke to ciasto. Jak nie bylo sliwek dodawalam starte jablka. Pychota do tego zdrowa.

    OdpowiedzUsuń

* Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).
* Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu - bardzo proszę, pozostaw kilka słów pod przepisem (nie bądź anonimowy - proszę wybierz opcję "Nazwa" i wpisz swoje Imię lub Nick :))

* Będzie mi bardzo miło, jeśli prześlesz zdjęcie (e-mail lub wiadomość na FB) - chętnie zamieszczę je w galerii na FB.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks