6 grudnia 2018

Ekspresowy chlebek z kubka (z mikrofali)

Ekspresowy chlebek z mkrofalowki

Robiłam dawno temu ciastka z mikrofali lub ciastko piernikowe z mikrofali, ale chlebka jeszcze nie ;). 
Chlebek z kubka - szybki, bezglutenowy, bez nabiału. Idealny na śniadanie, gdy zabraknie nam chleba lub dla osób, które lubią śniadania białkowo-tłuszczowe.
Chlebek jest smaczny i sycący. Z przepisu wychodzą cztery małe okrągłe kromki (po ok. 100 kalorii). Jak dla mnie nieco za tłusty i następnym razem dodam mniej oleju.
Przepis znalazłam w książce "Dieta mądrych jelit", o której pisałam Wam niedawno.



  • 2 łyżeczki oleju kokosowego
  • 1 duże jajko 
  • 2 łyżki mielonych migdałów lub mielonych orzechów włoskich 
  • 3 łyżki mielonego siemienia lnianego 
  • 2 łyżeczki wody
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • duża szczypta soli 


  1. Wstaw olej kokosowy w kubku (najlepiej z prostymi, nierozszerzającymi się bokami) do mikrofalówki.
  2. Po ok. 20-30 sekundach, gdy się roztopi, wysmaruj nim wnętrze kubka.
  3. W małej misce bardzo dokładnie wymieszaj pozostałe składniki.
  4. Przelej mieszankę do kubka i wymieszaj widelcem, aby połączyć z olejem kokosowym. Wierzch powinien być równy.
  5. Wstaw do mikrofalówki nastawionej na wysoką moc na 1-1,5 minuty. Jeśli chleb wydaje się wciąż bardzo mokry, wstaw ponownie na 10 do 20 sekund (unikaj zbyt długiego podgrzewania, gdyż chleb zrobi się gumowaty).
  6. Odwróć kubek i wyjmij chleb (możesz pomóc sobie nożem). Jeśli spód jest wciąż rzadki, włóż chlebek z powrotem do kubka i grzejna wysokiej mocy przez 10-20 sekund.
  7. Zostaw do wystudzenia na boku przez parę minut, a potem pokój na kromki.

Bądź na bieżąco, dołącz do obserwujących: Photobucket Photobucket Photobucket

3 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł :-) Na pewno można się nim poratować w sytuacjach awaryjnych :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Spróbowałem i jestem zachwycony! Brak chleba w domu to już nie problem!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis super. Tylko nie ma podanego WBT

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).