17 czerwca 2013

Pesto szpinakowe ze słonecznikiem

Szybkie i zdrowe danie obiadowe. Ostatnie pesto ze szpinaku i pietruszki tak mi zasmakowało, że postanowiłam zrobić je ponownie, ale lekko zmodyfikować. W smaku wyszło równie dobre. Polecam.
  • 2-3 duże garści świeżego szpinaku
  • 3/4 szklanki ziaren słonecznika (np. Kresto)
  • 5 łyżek oleju
  • 2-3 ząbki czosnku 
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • trochę czarnego mielonego pieprzu
  • 1-2 łyżki wody
  • opcjonalnie 4 łyżki tartego parmezanu (ja nie dodałam)
  • dodatkowo: dowolny makaron 


  1. Słonecznik namoczyć przez pół godziny w wodzie. 
  2. Szpinak umyć. 
  3. Odcedzony słonecznik i szpinak włożyć do blendera, dodać pozostałe składniki i zmiksować.  
  4. Pesto powinno być mocno przyprawione, ponieważ po dodaniu do makaronu jego smak nieco złagodnieje. 
  5. Przechowywać w zamkniętym słoiku, w lodówce.
  6. Podawać z makaronem.





6 komentarzy:

  1. No bardzo dobry pomysł na ten słonecznik (a jak by tak dodać część słonecznika prażonego w całości )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej, można posypać prażonym słonecznikiem :)

      Usuń
  2. taki makaron to ja mogę 3 razy dziennie;)

    OdpowiedzUsuń

* Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).
* Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu - bardzo proszę, pozostaw kilka słów pod przepisem (nie bądź anonimowy - proszę wybierz opcję "Nazwa" i wpisz swoje Imię lub Nick :))

* Będzie mi bardzo miło, jeśli prześlesz zdjęcie (e-mail lub wiadomość na FB) - chętnie zamieszczę je w galerii na FB.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks