23 stycznia 2013

Oszczędny gulasz z cebulą i kaszą gryczaną

Tym razem gulasz w wersji oszczędnej, z cebulą i kaszą gryczaną prażoną. Ziarna po ugotowaniu są sypkie, mają mocno wyczuwalny palony smak. Ze względu na sypkość kaszy podawać koniecznie z sosem czy gulaszem.

  • 600 gr mięsa od szynki (lub karkówki)
  • 3 cebule
  • 1 ząbek czosnku
  • 4 łyżki mąki 
  • 2 łyżeczki papryki słodkiej w proszku
  • 3 łyżeczki przyprawy do gulaszu 
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • sól, pieprz
  • 1 liść laurowy
  • 1 marchewka
  • olej do smażenia
  • siekana natka pietruszki
  • 300g kaszy gryczanej (u mnie prażona Kupiec)
Pokrojone w pół-plastry cebule podsmażyć na patelni. Mięso umyć, pokroić w kostkę, obtoczyć w mące i dodać do cebuli. Smażyć przez 10 minut, następnie przełożyć do garnka, dodać ok. 0,5 l. wody, przyprawy, posiekany czosnek, startą drobno marchewkę i dusić na małym ogniu, aż mięso będzie miękkie (ok.15 min.). Na koniec dodać natkę pietruszki. Podawać z ugotowaną kaszą gryczaną.

8 komentarzy:

  1. no to ja sie wpraszam na kolacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. i do tego jeszcze ogórek kiszony :D
    pozdrawiam!
    szana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szana, jak najbardziej można dodać. U mnie jeden z domowników nie przepada za ogórkiem kiszonym, więc nie dodałam;)

      Usuń
  3. to ja też się zapowiadam u ciebie:D uwielbiam takie obiadki, byle z dużą ilością sosu:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzisiaj spróbowałam przepisu, rewelacja! Szybko i pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz :). Cieszę się, że gulasz smakował :). Zachęcam do przejrzenia innych przepisów na obiady, może znajdziesz jeszcze coś dla siebie.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu - bardzo proszę, pozostaw kilka słów pod przepisem.
Będzie mi bardzo miło, jeśli prześlesz zdjęcie (e-mail lub wiadomość na FB) - chętnie zamieszczę je w galerii na FB.
Nie bądź anonimowy - proszę wybierz opcję "Nazwa" i wpisz swoje Imię lub Nick :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks