26 stycznia 2013

Muffinki z białej fasoli z czekoladą i wiórkami kokosowymi

Muffinki z białej fasoli z czekoladą i wiórkami kokosowymi
Zdrowsza wersja muffinek. Zrobione na wzór ciasta z białej fasoliWyszły wilgotne i bardzo smaczne, za sprawą dodatku dużej ilości czekolady ;)).
Są idealne do zabrania ze sobą do szkoły czy pracy. 

  • 2 puszki odsączonej fasoli
  • 3 jaja
  • 50 g wiórków kokosowych (u mnie własnoręcznie zrobionych)
  • 1/4 szklanki oliwy
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 1 aromat waniliowy
  • 4 łyżki mleczka kokosowego z puszki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 3/4 tabliczki czekolady (lub więcej)
  1. Fasolę odsączyć i przelać wodą.  
  2. Wszystkie składniki (z wyjątkiem wiórków i czekolady) wrzucić do robota kuchennego i zmiksować na gładką masę.
  3. Na koniec dodać wiórki kokosowe i czekoladę
  4. Przed wylaniem do formy sprawdź czy ciasto jest wystarczająco słodkie. Jeśli konsystencja jest za gęsta można dolać trochę wody kokosowej z puszki, jeśli za rzadka, dodać więcej wiórków.
  5. Wierzch posypać wiórkami kokosowymi.  
  6. Piec przez ok. 30 minut w 180°C.




9 komentarzy:

  1. przymierzam się sama do muffinek z fasoli jak sójka za morze , ale teraz wiem, że trzeba się spiąć i zrobić! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam, robi się je ekspresowo, wszystko do miksera i gotowe ;)

      Usuń
  2. Ja muszę w końcu zrobić to ciasto z fasoli :) bardzo jestem ciekawa jak smakuje, bo muffinki wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ekstra!;)
    ostatnio też eksperymentuję z wypiekami z fasoli ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam już pasty z białej fasoli, burgery i inne cuda ale muffinek jeszcze nie próbowałam - najwyższa pora :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kurczę! nie sądziłam, że tyle różnych wypieków można zrobić z fasoli! to już kolejny przepis, który znalazłam! musze w końcu przetestować, bo jestem zaintrygowana! Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też ostatnio polubiłam fasolę, bo można z niej wyczarować rożne zdrowe smakołyki:)

      Usuń
  6. Jeszcze nie próbowałam wypieków z fasoli, ale chyba dużo straciłam :)

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).