23 stycznia 2013

Oszczędny gulasz z cebulą i kaszą gryczaną

Oszczędny gulasz z cebulą i kaszą gryczaną
Tym razem zrobiłam gulasz w wersji oszczędnej, z cebulą i dodatkiem kaszy gryczanej prażonej. 
Jeśli zależy Wam na czasie, to polecam karkówkę - szybciej się ugotuje.  

Na blogu znajdziecie też przepisy na różne gulasze i sosy, zachęcam do przejrzenia etykiety "gulasz/sos".

  • 600 gr karkówki lub szynki
  • 3 cebule
  • 1 ząbek czosnku
  • 4 łyżki mąki 
  • 2 łyżeczki papryki słodkiej w proszku
  • 3 łyżeczki przyprawy do gulaszu 
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • sól, pieprz
  • 1 liść laurowy
  • 1 marchewka
  • olej do smażenia
  • dodatkowo: 300g kaszy gryczanej (np. prażonej Kupiec)
  • siekana natka pietruszki
  1. Pokrojone cebule (w pół-plastry lub kostkę) podsmażyć na patelni.  
  2. Mięso umyć, pokroić w małą kostkę i obtoczyć w mące.
  3. Dodać do cebuli i smażyć przez ok. 10 minut.
  4. Następnie przełożyć wszystko do garnka, dolać ok. 0,5 l. wody, przyprawy, posiekany czosnek, startą marchewkę.
  5. Dusić na małym ogniu, aż mięso będzie miękkie (ok. 20 min.).  
  6. Na koniec dodać siekaną natkę pietruszki.  
  7. Podawać z ugotowaną kaszą gryczaną.

12 komentarzy:

  1. i do tego jeszcze ogórek kiszony :D
    pozdrawiam!
    szana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szana, jak najbardziej można dodać. U mnie jeden z domowników nie przepada za ogórkiem kiszonym, więc nie dodałam;)

      Usuń
  2. to ja też się zapowiadam u ciebie:D uwielbiam takie obiadki, byle z dużą ilością sosu:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj spróbowałam przepisu, rewelacja! Szybko i pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz :). Cieszę się, że gulasz smakował :). Zachęcam do przejrzenia innych przepisów na obiady, może znajdziesz jeszcze coś dla siebie.

      Usuń
  4. Dopiero wstawiłem garnek, ale po sprobowaniu odrobiny czy wszystko ok z przyprawami i zapachu już chce mi się jeść

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).