23 sierpnia 2013

Fit ciasto z ciecierzycy bez cukru, mąki, tłuszczu

Fit ciasto z ciecierzycy bez cukru, mąki, tłuszczu i glutenu
Robiłam już ciasta z fasoli, a ostatnio znalazłam w sklepie ciecierzycę, postanowiłam więc zrobić ciasto z jej dodatkiem.
Mimo, że nie dodałam oleju, ciasto wyszło bardzo dobre i chyba nawet lepsze od fasolowego ;).  
Jest miękkie i lekko wilgotne, robi się je ekspresowo i można jeść bez wyrzutów sumienia. 
Jest delikatnie słodkie i dobrze smakuje z dodatkiem dżemu.
Jeśli chcesz uzyskać jeszcze bardziej wilgotną konsystencję, możesz dodać 2-3 łyżki oleju zamiast banana.

  • 1 puszka odsączonej ciecierzycy (240 g)
  • 3 jajka
  • 1 banan
  • 1/2 szkl. ksylitolu/ erytrytolu
  • 2 łyżki ciemnego kakao
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 4 łyżki zmielonych migdałów 
  • 4 łyżki posiekanej suszonej żurawiny
  • kilka kropli aromatu waniliowego 
  1. Rozgrzać piekarnik do 180'C. 
  2. Wszystkie składniki (oprócz żurawiny), wrzucić do blendera lub miksera i zmiksować na gładką masę.
  3. Następnie sprawdzić czy ciasto jest wystarczająco słodkie i przelać do małej keksówki.
  4. Na na końcu dodać żurawinę
  5. Piec ok. 30-35 minut.

Bądź na bieżąco - dołącz do obserwujących ;)
Photobucket Photobucket Photobucket 

 

93 komentarze:

  1. Ciekawią mnie takie ciasta, ale ostatnio robiłam z cukinii i wyszła kompletna klapa, zakalec po całości, więc na razie przeszła mi chęć na takie eksperymenty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciasto (jak i fasolowe) polecam, nigdy nie wyszedł zakalec;)

      Usuń
    2. Cukinia jest bardzo wodnista. Ja też robie ze strączkowych i zawsze wychodzi. Można dodać dynię hokkaido wczesniej upieczona w piekarniku :)

      Usuń
  2. zaintrygował mnie ten przepis:) ciekawa jestem tego smaku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak super jak i z czerwonej fasoli tak i ciecierzycy. Właśnie zjadłam 😋

      Usuń
  3. probowalam z ciecierzyca ale dla mnie mniej wyrasta niz fasola- ale smak tez boski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zauważyłam jakiejś drastycznej różnicy w wyrastaniu tych ciast, a w smaku rzeczywiście podobnie dobrze smakują ;)

      Usuń
    2. Pychota. Wilgotne, smakuje super.

      Usuń
  4. Idealny zamiennik czerwonej fasoli do czekoladowego ciasta :) Wygląda mega :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. A zamiennik, chociaż może trochę droższy, to zawsze jakaś minimalna odmiana w smaku:)

      Usuń
  5. Ciekawe... przypomina mi piernik, a jakby zdrowiej brzmi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi przypomina ciasto murzynek ;) ale zdecydowanie w zdrowszej wersji.

      Usuń
  6. Brzmi interesujaco ale ten olej jest potrzebny czy nie? Bo w przepisie go nie ma, a wspomnialas o oleju.. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodawałam olej do ciasta fasolowego, robiąc to ciasto zapomniałam, ale mimo tego wyszło dobre, więc okazało się, że olej nie jest potrzebny :) Ale oczywiście można dodać 2-3 łyżki oleju, jeśli ktoś chce (nie zaszkodzi, a może minimalnie polepszyć strukturę/smak ciasta) ;)

      Usuń
  7. Przepis wygląda rewelacyjnie! Na pewno spróbuje zrobić :) albo tak albo jakoś podobnie, ja robiłam fasolowego murzynka i wyszedł super, z cieciorki robiłam cytrynowe ale nie wyszlo tak dobre jak z fasoli :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzisiaj upiekłam i jestem nim zachwycona!!! Pyszne ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo się cieszę, że skorzystałaś z mojego przepisu i że ciasto smakowało:)

      Usuń
  9. czy ciasto wyjdzie bez dodatku sody?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zamiennie dodać proszek do pieczenia. A bez proszku czy sody nigdy nie piekłam, raczej nie wyrośnie... chociaż może kiedyś z ciekawości spróbuję ;)

      Usuń
  10. WIELKIE dzięki za ten przepis. Ciasto jest RE-WE-LA-CYJ-NE! Zamieniłam stewię (nie miałam) na daktyle. Wyszło cudnie: miękkie, delikatne i puszyste. Zdrowe, szybkie i pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przemiłe słowa:) Cieszę się, że moja praca przydaje się innym i sprawa tyle radości :)

      Usuń
  11. oj kochana nie wiem czy to nie będzie jeden z moich wielu kulinarnych planów na ten weekend :D
    można samemu ugotować ciecierzyce, czy lepiej kupić z puszki?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam:) Zawsze najlepiej samemu gotować strączkowe;) (można więcej i resztę zamrozić lub przygotować coś innego). Ale oczywiście żyjemy w ciągłym biegu, narzekamy na brak czasu i jak wykorzystamy puszkę, nic się nie stanie ;). Ciasto będzie smakować tak samo.

      Usuń
  12. A czy mogę użyć mąki z ciecierzycy zamiast tej s puszki?Mam jej dużo i musze ja zużyc żeby sie nie zmarnowała.A to ciasto wygląda kuszaco :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie robiłam ciasta z mąki z ciecierzycy, więc nie mogę doradzić :(. Poleciłabym wykorzystać ją np. do upieczenia ciasteczek czy placuszków.

      Usuń
    2. Dziekuje za odpowiedź

      Usuń
  13. Witam ponownie , sprobowalam z maka z ciecierzycy i wyszło super.Delikatna babka.(wkleilabym zdjęcie żeby pokazać ale chyba sie nie da)Także jestem bardzo wdzięczna za przepis bo sama całości bym nie wymyśliła.A dzięki temu mogę piec dla przyjaciół którzy są na diecie bezglutenowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Inka, cieszę się, że eksperyment się udał:). Ile dodałaś mąki? (może ktoś będzie chciał również upiec w ten sposób).
      Zachęcam do przesłania zdjęcia: na mojego e-maila lub poprzez Facebooka. Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Dziękuję za fantastyczny przepis :) Zmodyfikowałam go nieco i zamiast ciecierzycy użyłam gotowanej soczewicy, ale wyszło zgodnie z obietnicą - puszyste, wilgotne i przepyszne :)

    Moja wariacja na temat ciasta z ciecierzycy jest tu: http://kuchenneprzygody.pl/przepis/pyszne-ciasto-z-soczewicy-bez-maki-i-tluszczu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ireno, cieszy mnie bardzo, że przepis stał się dla Ciebie inspiracją, a ciasto smakowało :).

      Usuń
  15. Zrobiłam dzisiaj. Wyszło przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Cieszę się bardzo, że ciasto smakowało:).

      Usuń
  16. Czy z takiego ciasta wyjdą muffiny, czy jest zbyt rzadkie?

    OdpowiedzUsuń
  17. Hej, nie mogę jeść bananów- co w zamian? Można starte jabłko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banan dodaje słodyczy i zastępuje olej. Zamiast niego pasowałby starte (i najlepiej przesmażone) duże jabłko, plus trochę oleju. Dodałabym też więcej stewii czy cukru.

      Usuń
  18. Można dac gotowaną ciecierzyce ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie miałam banana, więc w zamian dodałam suszone daktyle namoczone w soku pomarańczowym i ciasto wyszło przepyszne :-)

      Usuń
  19. Mój "ciasto-debiut".
    Wyszło rewelacyjne.
    Dobrze, że jesteś! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julito, cieszę się bardzo, że ciasto się udało:) Dziękuję, że odwiedzasz bloga i dzielisz się z nami opinią:). Zachęcam do wykorzystania kolejnych przepisów.

      Usuń
  20. Czy mogę użyć suchej cieciorki, którą namocze przez noc? Czy musi być z puszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, można użyć namoczonej przez noc, a następnie ugotowanej ciecierzycy.

      Usuń
  21. Moje pierwsze doświadczenie z tym ciastem było rozczarowujące..robiłam na cieciorce ze słoika (chyba była posolona co już nie pasowało), poza tym po upieczeniu miało dziwny roślinny posmak i zapach..wahałam się czy całości nie wyrzucić do kosza....aleeeee....włożyłam do lodówki z nadzieją na to, że mąż w przypływie głodu sprzątnie;)
    na drugi dzień sama wyjęłam i spróbowałam - było pyszne!!! Mokre, zbite, mocno czekoladowe (dodałam całą tabliczkę gorzkiej czekolady rozpuszczonej w kąpieli wodnej do ciasta). Smakowało jak TRUFLA!

    Dziś drugie podejście - na czerwonej fasoli, z czekoladą, bez sody ani proszku, z orzechami włoskimi, rodzynkami i olejkiem rumowym. Pycha!!
    Czekam aż ostygnie. Potem do lodówki, na małe kawałki i maczać w polewie. I rumowe fasolowe trufle gotowe!!:)

    Rozkosz dla podniebienia bez wyrzutów sumienia!

    Dzięki za inspirację zatem:)!

    A dodam jeszcze, że bez sody i proszku ciasto nieznacznie wyrasta, jest lekko spulchnione.
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, cieszę się niezmiernie, że przepis zainspirował Cię do przygotowania ciasta i dalszych eksperymentów :). Dziękuję, że podzieliłaś się z nami swoimi spostrzeżeniami. Pozdrawiam serdecznie:).

      Usuń
  22. Wygląda bardzo smakowicie! A stewia w jakiej postaci? Ja mam cały wór liści, nada się w tej formie czy lepiej proszek? Pozdrawiam! p.s. baaardzo pożyteczny i apetyczny blog;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa :)
      Stewia w proszku, ponieważ ta liściasta ma specyficzny posmak.

      Usuń
  23. Czy smak banana jest wyczuwalny?
    pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  24. Robiłam dwa razy, dwa razy wyszło świetne. Nikt się nie połapał, że to ciasto z grochu. Pierwsze polałam polewą czekoladową na bazie oleju kokosowego, natomiast do drugiego dałam daktyle (zamiast ksylitolu) i mączkę świętojańską(zamiast kakao). Pycha, gratulację za to ciastko. Niestety zdjęć nie zdążyłam zrobić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super!! Ciesze się, że ciasto smakowało ;) Dziękuję za komentarz, bardzo mi miło :).

      Usuń
  25. witam, robiłam to ciasto parę razy i za każdym razem na koniec dodawałam sporo suszonych owoców (morele, śliwki, żurawina, i co tam miałam) pokrojone w cienkie paski lub kostkę, również dla chrupkości trochę słonecznika lub migdały w płatkach, nie ma osoby która by nie zachwycała się smakiem i konsystencją tego ciasta, również ciecierzyca tez nie zmieli się do końca co daje ciastu niewielką chrupkość, super , polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżbieta, dziękuję bardzo za komentarz i podzielenie się swoimi doświadczeniami. Cieszę się, że ciasto tak zasmakowało, że robiłaś je wielokrotnie. Czekam na zdjęcie wypieku ;).

      Usuń
  26. Witam,
    chciałbym zrobić to ciasto, ale moja koleżanka-która do mnie przyjeżdża, ma uczulenie na jajka, czy można je czymś zastąpić? Dodać więcej banana, czy może zmielonych płatków owsianych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez jajek może wyjść trochę inny smak i struktura ciasta. Proponowałabym dodać mielone siemię lniane 3 łyżki zalane 1/2 szklanki ciepłej wody plus mus jabłkowy 1/3-1/2 szklanki. Ale przyznaję, nie piekłam tego ciasta w takiej wersji, więc nie wiem jaki będzie ostatecznie efekt pieczenia.

      Usuń
    2. Jajka można ponoć zastąpić nasionami chia, efekt zapewne podobny jak z lnem;)

      Usuń
  27. A, jak dodać do tego tahini, to wychodzi super orzechowo-czekoladowe ciasto. Robiłam je już kilkakrotnie. Nawet zamiast migdałów dawałam len mielony odolejony. Zawsze super wychodzi, jest przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Dziękuję za komentarz i podzielenie się swoimi modyfikacjami przepisu. Bardzo się cieszę, że ciasto tak Tobie zasmakowało, że robiłaś je wielokrotnie :)

      Usuń
  28. Czy zamiast kakao można dodać rozpuszczoną czekoladę?

    OdpowiedzUsuń
  29. To ciasto jest genialne....cud-miód. Czasem dodaję trochę pokrojonych daktyli bo akurat lubię ich smak....Dzięki Ci wielkie za umieszczenie tego przepisu....to cudownie- jeść i nie mieć wyrzutów sumienia...raj dla podniebienia - istnieje;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Cieszę się, że aż tak smakowało to zdrowe ciasto :). Zdrowe nie koniecznie musi być niesmaczne, jak niektórzy sądzą ;).

      Usuń
  30. Ciasto jest przepyszne! Na pewno często będzie gościć w moim jadłospisie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to czytać ;) Cieszę się niezmiernie :)

      Usuń
  31. Ciasto przepyszne będę piekła bardzo często!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i zachęcam do testowania kolejnych, zdrowych przepisów ;).

      Usuń
  32. Zrobiłam i wyszło pyszne. o wiele lepsze niż fasolowe. Bardzo słodkie, następnym razem dodam nawet mniej cukru. Wrzuciłam wszystkie składniki do kalkulatora i wyszło mi, ze 50g kawałek to tylko 1,3 WW.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też to ciasto jest lepsze od fasolowego. Można je jeść bez wyrzutów :).

      Usuń
  33. czy tylko mnie nie smakuje wyraźnie wyczuwalny posmak sody w ciastach? czy może inni go nie wyczuwają przy takiej małej ilości? już dawno jak widziałam w przepisie "soda" to zastępowałam proszkiem, ale zastanawia mnie to...

    OdpowiedzUsuń
  34. Czy do ciasta można użyć suchej ciecierzycy zamiast tej w puszce? Oczywiście wcześniej ugotowanej :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Piekłam już kilka razy. Najpierw przepis dała mi koleżanka, ale potem udostępniła mi tę stronę i jestem zachwycona. Ciasto- rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :*. Zachęcam do przejrzenia kolejnych przepisów i do dalszych eksperymentów kulinarnych. Pozdrawiam :).

      Usuń
  36. jesli potroje skladniki to wyjdzie? potrzebuje zrobic ogromnny tort :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno wyjść, ale trzeba będzie pewnie dłużej piec, żeby środek dobrze się upiekł w tortownicy...

      Usuń
  37. czy możesz podać rozmiar foremki, w której piekłaś?

    OdpowiedzUsuń
  38. Czym mogę zastąpić migdały?czy mogę dac mąkę pszenną,jak tak to ile?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Migdały możesz zastąpić zmielonymi orzechami lub mąką pszenną.

      Usuń
  39. Ciasto jest przepyszne :) pierwszy raz jem tego typu ciasto- to mój eksperyment :D Dodam, że eksperyment bardzo udany :) tylko trochę mi nie pasuje posmak banana. Czym go zastąpić zeby ciacho nie straciło NA SMAKU ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banana możesz zamienić namoczonymi wcześniej daktylami lub musem jabłkowym.

      Usuń
  40. Chętnie bym to ciasto upiekła, ale niestety nie mogę jeść jajek. Czy można je czymś zastąpić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sieci podane są zamienniki jajek (siemię laniane, chia, mus jabłkowy) - możesz spróbować, ale nie gwarantuję, że wyjdzie idealne ;).

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję. Dopiero się uczę gotowania bez jajek . wszelkich zbóż i drożdży, więc wszystkie wskazówki są dla mnie bardzo cenne

      Usuń
  41. Ile kalorii może miec porcja takiego ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz wpisać składniki do jakiejś aplikacji liczącej kalorie i podzielić przez ilość kawałków, które Tobie wyjdą.
      Jednak to ciasto jest tak zdrowe, że nie rób sobie żadnych wyrzutów, w związku z jego jedzeniem ;). Smacznego

      Usuń
  42. czym mogę zastąpić ksylitol /erytrol?

    OdpowiedzUsuń
  43. Pyyycha. Szukałam czegos na szybko na necie i oby zdrowo. Trafiłam na ten przepis i rewelacja :) nie przepadam za bananami ale nie przeszkadzają mi az tak bardzo w tym cieście. Dodałam na wierzch mrożone truskawki. Idealnie pasują ;) dziekuje za przepis, napewno upiekę jeszcze raz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz :). Bardzo się cieszę, że smakowało :), a dodatek truskawek to super pomysł.

      Usuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).