10 sierpnia 2013

Warsztaty kulinarne Winiary w Serocku

W pierwszy weekend sierpnia w restauracji Złoty Lin w Serocku, odbyły się warsztaty kulinarne Przyjaciół Winiary. Po raz pierwszy uczestniczyłam w warsztatach z noclegiem, co okazało się ciekawą formą: zapewniło wspólne rozmowy do późna i bliższe poznanie się pasjonatów gotowania z różnych blogów.

Następnego dnia, tuż po śniadaniu, w restauracji na świeżym powietrzu, rozpoczęły się warsztaty.


Na początek przedstawiciele Winiary przywitali nas i przedstawili plan warsztatów. Następnie wysłuchaliśmy pani dietetyk i przedstawicielki firmy Indykpol, które opowiadały na temat mięsa indyczego i jego właściwości oraz zapoznały nas z nowymi produktami bez konserwantów.

Następnie podzielono nas na trzy grupy (w skład naszej weszli: Paula, Jacek, ja i Michał). Każda z grup miała za zadanie przygotować dowolne danie na grilla z wykorzystaniem mięsa z indyka. Nasza drużyna zdobyła drugie miejsce, przygotowując szaszłyki z indyka w dwóch wersjach. 


W międzyczasie szef kuchni Nestle, Jerzy Pasikowski, poczęstował nas pysznym "Kurczakiem Waterzooi" w sosie berneńskim zrobionym na bazie śmietanki kremówki i białego wina, podanym na wstążkach makaronu.





Drugim daniem, którym częstował szef kuchni była "Pierś z gęsi po tulusku" naszpikowana słupkami boczku, grillowana, a następnie duszona wraz z marynatą.




Pan Jerzy pokazał nam również jak wykonać "Bouquet garni" (bukiet przypraw, który dodaje smaku wywarom i zupom), a później obserwowaliśmy jak luzował kurczaka.


Na pożegnanie otrzymaliśmy upominki od firmy Winiary (nowości produktowe oraz spersonalizowane koszulki) oraz od firmy Indykpol (nowości
produktowe i gadżety firmowe).

Cieszę się bardzo, że mogłam wziąć udział w warsztatach i dowiedzieć się czegoś nowego, jak również przy okazji poznać nowych ludzi. Mam nadzieję, że takich spotkań (i tak dobrze zorganizowanych) będzie więcej :).


*zdjęcia dzięki uprzejmości VML Poland

2 komentarze:

  1. Agnieszko dziękuję za miłe spotkanie ;) mam nadzieję, że niedługo znowu będziemy mogli się spotkać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był bardzo mile spędzony czas... Cieszę się, że mogłam poznać Ciebie, jak również Wszystkich pozostałych uczestników :).
      Mam nadzieję, że będzie jeszcze okazja aby się spotkać ;)

      Usuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).