12 sierpnia 2013

Makaron z zielonym groszkiem i suszonymi pomidorami

To wegetariańskie danie z makaronu jest proste i szybkie do zrobienia, zresztą jak jak większość przepisów kuchni włoskiej
Pomysł na połączenie groszku i suszonych pomidorów podpatrzyłam w książce "Smaczna i zdrowa kuchnia włoska" G. D'Acampo. 


  • 300 g makaronu kokardki z pszenicy durum (u mnie Mamma Mia)
  • 200 g mrożonego groszku 
  • 8 dużych suszonych pomidorów z zalewy
  • 2-3 łyżki oliwy z zalewy po pomidorach
  • 1 cebula
  • 1 łyżka siekanej natki pietruszki
  • pieprz czarny mielony 
  • szczypta pieprzu cayenne

  1. Groszek ugotować w osolonej wodzie (przez ok. 5 minut) i odcedzić. 
  2. Następnie, w pozostałej po groszku wodzie, ugotować makaron al dente i również odcedzić. 
  3. Na rozgrzaną patelnię wlać olej z zalewy, dodać pokrojoną w kostkę cebulę i podsmażyć.
  4. Następnie dodać pokrojone drobno pomidory, groszek i makaron. 
  5. Przyprawić, wymieszać i smażyć jeszcze 2-3 minuty. 
  6. Przed podaniem posypać siekaną natką pietruszki.

Wersja dla mięsożerców: można dodać podsmażony boczek.



 

12 komentarzy:

  1. Ten kokardkowy makaron zawsze świetnie się prezentuje, smakuje zresztą też:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wpadłam tutaj i czytam. Bardzo fajny, prosty przepis, ale chyba takie najbardziej podobają się czytelnikom, bo wewnętrznie czują, że mogą zrobić coś podobnego. Kokardki z włoskiego farfalle? ;) Bardzo, bardzo ładnie. Będę czytać i komentować tutaj, aby to nie było tzw: 'puste fejsowe lajkowanie' ;)

    P.S.
    Bardzo ładne masz niektóre gadżety. Ja walczyłam z html'em mojego bloga i zobaczyłam jaka to super zabawa ;)

    Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa :)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. uwielbiam zarówno groszek jak i suszone pomidory - danie akurat dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam kiedyś makaron z groszkiem i mozzarellą, ale w sosie ze zwykłych pomidorów i było dobre, natomiast myślę, że suszone pomidory mają na tyle wyraźny smak, że w połączeniu z groszkiem Twoje danie będzie nawet lepsze. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, suszone pomidory mają bardzo wyraźny smak. A może spróbuj następnym razem dodać je zamiast tradycyjnych pomidorów? Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. mmmmmmmmm, koniecznie do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wypróbowałem już dwukrotnie i mogę stwierdzić, że przepis jest świetny. Wzbogaciłem go jedynie o cienko pokrojoną w piórka i podsmażoną cebulkę. No i pieprzu cayenne dodałem ciut więcej: wydaje mi się że pikantniejsza wersja jest szczególnie dobra :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że Tobie również smakowało:) Popieram dodawanie składników od siebie (ja na pewno zrobię to danie w jeszcze innej wersji).
      Pozdrawiam i zachęcam do próbowania innych przepisów:)

      Usuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).