13 września 2014

Pischinger kajmakowy (wafle z kajmakiem)

Pischinger kajmakowy (wafle z kajmakiem)
Pamiętacie z dzieciństwa wafle przekładane różnymi masami? Mam dziś dla Was sentymentalną, słodką i szybką w przygotowaniu propozycję: wafle z kajmakiem. Są idealne np. na imprezę i gwarantuję, że wafelki znikną ze stołu bardzo szybko. Ostatnio, gdy je zrobiłam na imprezę, co niektóre osoby wyrywały sobie talerz z ręki ;).
  • 1 opakowanie wafli tortowych
  • 1 puszka mleka skondensowanego słodzonego (lub gotowej masy kajmakowej)
  • opcjonalnie pół tabliczki czekolady na polewę

1. Mleko w puszce zalać wodą i gotować przez 1,5 godziny. Podczas gotowania puszka musi być całkowicie przykryta wodą. Jeśli nie mamy na to czasu - możemy użyć gotowej masy kajmakowej.
2. Na desce układać wafle i przekładać ciepłym kajmakiem. Następnie przykryć folią, docisnąć czymś dużym i ciężkim na całej powierzchni (np. drewnianą deską).
3. Włożyć do lodówki na ok. godzinę. Po tym czasie można już kroić.
Można też jeszcze przed krojeniem polać górę wafli rozpuszczoną czekoladą i poczekać aż zastygnie.

2 komentarze:

  1. Matka coś takiego robiła, ale w jej wykonaniu to nie było szybkie gotowanie. Sama gotowała kajmak i zamiast stać nad tym mlekiem 20 min. mieszając bez przerwy, gotowała na małym gazie dłuższy czas, mieszając tylko od czasu do czasu. Potem jak wystygło, dodawała masła i smarowała wafle... Sporo tego kajmaku ubywało w trakcie studzenia ;-) To jeden z moich ulubionych deserów z dzieciństwa, choć ciasta też dobre piekła i piecze do tej pory.
    Ja teraz skoro już uznałam, że mazurki mi nie smakują, to robię taki (już z zapuszkowanego kajmaku) na Wielkanoc. Na waflach orkiszowych (bo ja bezpszenna jestem). Polewam taki pischinger polewą czekoladową (czyli kuwerturą z Lidla czy z Biedronki) i układam wzorki z bakalii. I wiem, że niektórzy przekładają jedną warstwę albo i więcej powidłami, żeby przełamać słodycz. Ja wolę popić gorzką kawą, żeby przełamać słodycz ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to też smak dzieciństwa :). Fajnie, że podzieliłaś się swoim pomysłem na wykorzystanie wafli i kajmaku :). Pozdrawiam:).

      Usuń

* Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).
* Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu - bardzo proszę, pozostaw kilka słów pod przepisem (nie bądź anonimowy - proszę wybierz opcję "Nazwa" i wpisz swoje Imię lub Nick :))

* Będzie mi bardzo miło, jeśli prześlesz zdjęcie (e-mail lub wiadomość na FB) - chętnie zamieszczę je w galerii na FB.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks