11 grudnia 2012

Spaghetti aglio olio e peperoncino

Typowe włoskie danie z makaronu, czyli spaghetti z czosnkiem, papryką i oliwą - proste i szybkie. Podsmażony czosnek i olej rzepakowy dodają specyficznego, pysznego smaku makaronowi. 
Polecam. Podejrzewam, że weźmiecie dokładkę;).
  • 300g makaronu spaghetti
  • 3-4 łyżki oliwy
  • 4 ząbki czosnku
  • 1/3 łyżeczki ostrej lub słodkiej papryki (lub posiekana świeża papryczka)
  • sól
  • pieprz
  • parmezan
  • siekana natka pietruszki (niekoniecznie)
  1. Makaron ugotować al'dente. 
  2. W międzyczasie na zimną patelnię wlać oliwę, wycisnąć czosnek i smażyć na małym ogniu często mieszając (uważać aby czosnek się nie przypalił).  
  3. Na koniec przyprawić papryką, solą i pieprzem oraz dodać odcedzony makaron i wszystko dokładnie wymieszać. 
  4. Makaron wyłożyć na talerz, posypać według uznania parmezanem /i natką pietruszki.


7 komentarzy:

  1. u nas dzisiaj było podobnie:) też spaghetti, duzo czosnku, ale do tego kiełbaska i mascarpone:) jak ja kocham takie jedzonko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Klasyczne, proste w przyrządzeniu i pyszne. Uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat jestem niesamowicie głodna i do tego uwielbiam spaghetti...!

    OdpowiedzUsuń
  4. słyszałam już o tym :) muszę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za udział w akcji !

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłam to danie we włoszech. jest pyszne.

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).