5 lipca 2013

Niby-pizza z kaszy jaglanej / pikantne naleśniki jaglane

tortilla z kaszy jaglanejOstatnio robiłam naleśniki z kaszy jaglanej, a tym razem postanowiłam ciasto wraz z dodatkami podsmażyć. Powstała niby-pizza z patelni; to propozycja na szybką przekąskę, kolację lub weekendowe śniadanie.

Składniki na ok. 6-7 szt.
  • 1,5 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • ok.1 szklanka mleka (lub wody)
  • 7 łyżek skrobi kukurydzianej
  • 1 jajko
  • 3-4 łyżki oleju
  • przyprawa do pizzy
  • dowolne dodatki (np. czerwona cebula, wędlina, pomidory, papryka, ser...) 
  • ketchup pikantny
  • olej do smażenia
Ugotowaną i ostudzoną kaszę jaglaną wrzucić do blendera, dodać skrobię, olej, jajko i mleko. Zmiksować (masa powinna być odrobinę gęstsza od naleśnikowej). 
Na rozgrzaną patelnię z małą ilością oleju wylać ciasto, ułożyć drobno pokrojone dodatki i posypać przyprawą do pizzy. Smażyć na mniejszym ogniu, dosyć mocno przypiekając spód. Przed podaniem polać ketchupem. 
Góra ze składnikami nie będzie przypieczona, jak w tradycyjnej pizzy. Jak ktoś woli, można zawinąć takiego naleśnika i zjeść jak wrapa czy tortillę.


















4 komentarze:

  1. Oo, podoba mi się w takiej zwiniętej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam takiego połączenia, ale wygląda smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie się nie udały całe cisto po wylaniu na patelnię przywarło i koniec wszystko się spaliło jedyne do czego się nadawało to do wyrzucenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smażyłam naleśniki z kaszy wiele razy i wychodziły. Być może to kwestia gęstości ciasta, a może było zbyt mało oleju lub patelnia była zbyt mocno rozgrzana, trudno mi powiedzieć co było przyczyną.
      Jeśli jeszcze się nie zraziłaś do naleśników z kaszy, zachęcam, spróbuj jeszcze raz - to kwestia wprawy, konsystencji ciasta - bo piecze się je trochę inaczej niż tradycyjne i trzeba mieć więcej cierpliwości;).

      Usuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).