5 maja 2013

Sezamowe kotlety z soczewicy i fasoli adzuki

Sezamowe kotlety z soczewicy i fasoli adzuki
Kotlety powstały w ramach eksperymentu. Są bardzo sycące i są także dobrym źródłem białka roślinnego. Za sprawą fasoli i soczewicy wychodzą trochę suche, dlatego polecam je podawać z sosem lub sałatką. 
  • 150g (1 szkl.) ugotowanej zielonej soczewicy (przed gotowaniem ok. 75g)
  • 150g (1 szkl.) ugotowanej fasoli adzuki (przed gotowaniem ok. 60g)
  • 3 łyżki sezamu
  • 4 łyżki zmiksowanych płatków owsianych 
  • 1 mała drobno posiekana cebula 
  • 1 duże jajko
  • 1,5 łyżeczki oleju sezamowego (u mnie Oleofarm)
  • 1 łyżeczka oleju (np. z pestek winogron Oleofarm) 
  • 3 łyżki siekanej natki pietruszki
  • 4 łyżki wody
  • sól, pieprz, papryka słodka (i inne przyprawy wg uznania)
  • olej do smażenia (u mnie z pestek winogron)
  • sezam do obtoczenia
  1. Fasolę i soczewicę namoczyć przez noc. P
  2. rzepłukać i ugotować razem do miękkości (ok. 45 min).  
  3. Odcedzić i ostudzić, a następnie dodać wszystkie składniki (z wyjątkiem cebuli) i zmiksować w robocie kuchennym
  4. Dodać posiekaną cebulę, wymieszać i spróbować jak smakuje (masa musi być mocno przyprawiona - po usmażeniu trochę złagodnieje). 
  5. Formować kotlety i obtaczać w sezamie. 
  6. Smażyć na rozgrzanym oleju
  7. Podawać na ciepło z sosem, np. pieczarkowym lub sałatką.





Olej sezamowy ze względu na charakterystyczny ostry smak i intensywny zapach jest jednym z podstawowych składników dań kuchni azjatyckiej. Idealnie nadaje się do surówek, sałatek, sosów oraz dipów. 
Cena: 20zł
Pojemność: 250ml
Opinia: Olej sezamowy, jako składnik kotletów wegetariańskich, dobrze się sprawdził - dodaje im specyficznego smaku. Oleju sezamowego próbowałam po raz pierwszy i wiem, że użyję go na pewno jeszcze nie raz, jestem ciekawa jego połączeń z innymi składnikami... Polecam.









12 komentarzy:

  1. Świetnie wyglądają, tak marmurkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi się pomysł na sezamową panierkę! bardzo chrupiąca i złociutka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam ją po raz pierwszy - nie sądziłam, że będzie tak smaczna ;)

      Usuń
  3. prezentują się obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawa nowość (dla mnie) na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam olej sezamowy, choc nie mozna go za duzo uzyc w daniu, bo mozna latwo przegiac. Placuszki wygladaja super apetycznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwia, masz rację, trzeba dodawać z umiarem, bo można łatwo przesadzić ;). Ja dopiero zaczynam przygodę z tym olejem i będę eksperymentować połączenia z różnymi potrawami.

      Usuń
  6. Ooo jak pomysłowo, super przepis ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie znam fasoli adzuki, ale kotlety wyglądają kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero od niedawna zapoznałam się bliżej z tą odmianą fasoli ;)

      Usuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).