22 sierpnia 2014

Ekspresowe bułeczki z patelni (proziaki podkarpackie)

Proziaki to chlebki z mąki pszennej lub pszenno-żytniej z dodatkiem sody oczyszczonej (prozy), pieczone w piekarniku lub na patelni. 
 Piekłam je ostatnio, gdy w weekendowy poranek zabrakło w domu pieczywa. Dobrze smakują z masłem czosnkowym. Można podawać je również na słodko (wówczas do ciasta dodać trochę cukru). Przepis z książki "Kuchnia Doliny Strugu".

Składniki na ok. 20-25 sztuk:
  • 250 g mąki żytniej chlebowej 
  • 250 g mąki pszennej
  • 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 litra jogurtu naturalnego (lub kefiru)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 duże jajko
  • 1/2 łyżeczki przyprawy włoskiej (opcjonalnie)
  1. W robicie kuchennym umieścić wszystkie składniki. Ciasto wyrabiać dosyć długo (powinno być elastyczne), po czym pozostawić je na kilkanaście minut. 
  2. Następnie ciasto podzielić na mniejsze części, a na podsypanej mąką desce, rozwałkować każdą część ciasta na grubość 1,5-2 cm i wykrawać szklanką krążki. 
  3. Piec na średnio-rozgrzanej patelni przez kilka minut z każdej strony, aż będą rumiano-brązowe (powinny ładnie wyrosnąć).


6 komentarzy:

  1. Już od dawna chodzą za mną proziaki, a Twoje wyglądają bardzo smakowicie. Pozwolę sobie podkraść przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :). Za mną też chodziły, aż w końcu zabrakło pieczywa i je zrobiłam ;).

      Usuń
    2. A ja chyba zrobię bez względu na zawartość chlebnika :)
      Rozglądałam się za tą książką, ale udało mi się tylko poczytać na jej temat. Straszna szkoda, ze jest nie do zdobycia :(

      Usuń
  2. Zrobiłam z 1/2 porcji, bo jeszcze czegoś takiego nie jadłam. Następnym razem zrobię z całej porcji. Jak dla mnie są pyszne. Dzięki za przepis, chowam go do ulubionych. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy, że proziaki smakowały :) i dziękuję, że podzieliłaś się opinią. Pozdrawiam:).

      Usuń
  3. Smakowite!!! sama nie wpadłabym na taki pomysł , dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu - bardzo proszę, pozostaw kilka słów pod przepisem.
Będzie mi bardzo miło, jeśli prześlesz zdjęcie (e-mail lub wiadomość na FB) - chętnie zamieszczę je w galerii na FB.
Nie bądź anonimowy - proszę wybierz opcję "Nazwa" i wpisz swoje Imię lub Nick :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks