20 marca 2013

Tradycyjna pyszna szarlotka na kruchym cieście z kruszonką


Tradycyjna pyszna szarlotka na kruchym cieście z kruszonką
Tradycyjna szarlotka (jabłecznik) na kruchym cieście, według przepisu mojej mamy. Pyszna. 
Jej smak kojarzy mi się z dzieciństwem. W domu mieliśmy dużą jabłoń i szarlotka, jak również inne ciasta z jabłkami (np. szarlotka z połówkami jabłek), były bardzo często pieczone. 

Do ciasta kruchego dodaje się same żółtka i nie dodaje się proszku do pieczenia (piekłam wersję z całymi jajkami oraz z dodatkiem proszku do pieczenia i również wyszła ok.).
Jeśli pieczesz szarlotkę na samych żółtkach, pozostałe białka wykorzystaj do innego ciasta (np. bezy Pavlova) lub ubij z odrobiną cukru pudru i wyłóż na warstwę jabłek. 
W przepisie mamy jest, jak dla mnie, trochę za dużo tłuszczu i według mnie 200g jest ilością wystarczającą.
Piekłam w tortownicy Ø26 cm.

 Przepis na szarlotkę (ciasto):

  • 2 czubate - max. 2,5 szklanki mąki pszennej (ok. 380g lub więcej, w zależności od wielkości dodawanych żółtek/jajek)
  • 3/4 szklanki cukru pudru (można dać trochę mniej)
  • 250 g miękkiego masła (dałam trochę mniej)
  • 4 żółtka (zamiast żółtek robiłam też wersję z 3 całych jajek i ciasto również wyszło)
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia można pominąć)
  • 3 łyżki domowego cukru waniliowego (lub 1 op. cukru waniliowego)
 masa jabłkowa:
  • ok. 1,5 kg jabłek (lub 1 duży słoik jabłek prażonych)
  • 1 łyżeczka cukru
  • cynamon do smaku
 
  1. Wszystkie składniki, z wyjątkiem jabłekzagnieść (użyłam robota z hakami).
  2. Ciasto podzielić na 2 części: większą część (2/3) rozwałkować i ułożyć na dnie tortownicy, a mniejszą (1/3) zawinąć w folię spożywczą i włożyć do zamrażalnika na minimum pół godziny.
  3. Obrane i pokrojone w kostkę jabłka, przesmażyć w garnku z odrobiną wody, przez 15-20 min. Pod koniec, dodać do nich odrobinę cukru oraz cynamonu do smaku
  4. Spód można podpiec wcześniej, przez 10 minut (jeśli dodajesz proszek do pieczenia, to ciasto przykryte papierem i obciążone np. fasolą) i dopiero później wyłożyć wystudzone jabłka (ja nie podpiekałam spodu wcześniej).
  5. Na warstwę jabłek - można opcjonalnie posypać cienką warstwę bułki tartej oraz wyłożyć pianę ubitą z pozostałych białek (ja nie dodawałam) - a następnie zetrzeć na tarce schłodzą część ciasta.
  6. Piec przez około 50 minut, w rozgrzanym do 180'C piekarniku, do mocnego zarumienienia wierzchu ciasta. 
Jeśli upieczecie, zachęcam do oznaczania mnie na zdjęciu na Instagramie (@szybkiegotowanie) lub FB (umieszczę Wasze zdjęcie w specjalnej galerii). 


Po więcej przepisów na różne ciasta (tradycyjne, jak również dietetyczne i z niskim IG) odsyłam Was do etykiety "ciasto".


Dołącz do obserwujących ;)
Photobucket Photobucket Photobucket 

270 komentarzy:

  1. Wyszło pysznie. Co prawda zamiast masła była Kaśka i zamiast cukru pudru był zwykły cukier ale wyszło wyśmienicie. Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że skorzystałaś z przepisu i podzieliłaś się opinią:) Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. witam ja tu jestem po raz pierwszy ,szarlotkę zrobię drugi raz w życiu,pierwsza niestety nie wyszła,zobaczymy co będzie teraz z tego przepisu,ciasto faktycznie wyszlo mi dziwne ,kleiste ale rozsmarowałam łyżką,zobaczymy co z tego będzie

      Usuń
    3. Ja tak jak MOIM OKIEM udała się super 👌 a jeszcze bardziej smakowała . Super przepis. Prosty i szybki i smasmaczny 😋

      Usuń
    4. Dziękuję bardzo za komentarz. Cieszę się, że szarlotka wyszła i smakowała :).

      Usuń
    5. Ten przepis jest świetny! (dalam cale jaja i margarynę kasie)Przeprowadziliśmy sie z chłopakiem na swoje i upiekłam ten jabłecznik na odwiedziny "teściowej"☺ bardzo chwaliła a ona zajmuje sie pieczeniem ciast😃 na pewno skorzystam z innych twoich przepisów 😄

      Usuń
    6. Właśnie upieklam i się zajadam jest pyszna ,wyszła mi wyśmienicie mimo że dodałam całe jajka i cukier normalny.Polecam szybka i pychotka 😋😋😋

      Usuń
    7. Anonimowy, masz rację, do ciasta kruchego nie musi być dodawany proszek do pieczenia. To stary przepis mojej mamy, zawsze tak robiła ;).

      Usuń
  2. Mam straszną ochotę na taką ;) Muszę wypróbować ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ja zrobiłam i niestety albo stety znikla po 40 minutach,poprostu pycha😋

      Usuń
  3. tak właśnie myślałam, dziękuję za szybką odpowiedź. biorę się więc za szarlotkę z Pani przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z moją szarlotką jest coś nie tak, gdy piekłam pierwszy raz robiłam z 1,5 porcji a teraz(drugi raz) robiłam z 2 porcji i jest jakby za dużo masła dałam o.5 kg i kruszonka mi nie wyrosła taka piękna jak na zdjęciu tylko zrobiły sie placki w tłuszczu. Co mam zrobić albo co zrobiłam źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak robiłaś/łeś kruszonkę? Ta szarlotka nie ma typowej kruszonki (jak np. ciasto drożdżowe) - tylko mniejsza część ciasta z szarlotki jest wstępnie zamrożona, a następnie starta na tarce. A taka "kruszonka" raczej wysoka nie urośnie i na pewno nie będzie placków tłuszczu...

      Usuń
    2. Na jabłka możesz wysypać trochę bułki tartej, wchłonie nadmiar tłuszczu ;)

      Usuń
    3. masz racje do tej ilosci masla trzeba dac 2,5 szklanki maki i bedzie ok.

      Usuń
  5. Bardzo dobra ta szarlotka mojej rodzince bardzo smakuje choć nie lubimy ciast

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że smakowała:)) Moja rodzinka też ją bardzo lubi, choć ostatnio piekę częściej drożdżowe ;)

      Usuń
    2. Ja dodalam duzo wiecej maki niz w przepisie i do jablek dodaje 3 lyzki bulki tartej

      Usuń
  6. Witam na jakich rozmiarów blaszkę wyłożyć ciasto ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekłam w tortownicy (Ø26), a prostokątna blaszka najlepiej gdyby miała mniejsze wymiary niż duża blacha(33x25), np. 26x22.

      Usuń
  7. no ja koniecznie spróbuję upiec to ciasto.Kocham mało skomplikowane przepisy :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. ja pod kruszonke dalam jeszcze piane z bialek jaj i wyszlo super pyszne ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak robiła moja mama, zostają białka-więc pianka bezowa dodaje smaczku, polecam i pozdrawiam łasuchów:)

      Usuń
  9. Ciasto ugniatałam robotem i użyłam kaśki, chyba wyszło mi trochę za luźne i też mi się kruszonka rozpłynęła. Spróbuje zrobić jeszcze raz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, jak to kruszonka się rozpłynęła? Ale chyba nie robiłaś takiej tradycyjnej, jak na ciasto drożdżowe (z maki, masła i cukru)?. // Jeśli robiłaś ze schłodzonego ciasta kruchego (tak jak w przepisie) i nie wyszło, to może być wina zbyt rzadkiego ciasta, a może zbyt dużo ciasta zostawiłaś na górę... Jeśli będziesz robić ponownie, proszę daj znać czy wyszło.

      Usuń
  10. Kruszonkę robiłam z ciasta startego na tarce, nie była to tradycyjna kruszonka jak na drożdżówkę. Coś nie tak wyszło mi w trakcie wyrabiania, dałam dwa małe jajka i dwa małe żółtka. Szarlotka pyszna, ale zdecydowanie moja nie wygląda tak jak na zdjęciu. Po ponownej próbie dam znać.

    OdpowiedzUsuń
  11. mój ulubiony przepis na szarlotke! wszystko wychodzi idealnie :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Ależ miło mi to czytać :) Dziękuję, że podzieliłaś/-eś się swoją opinią :)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Ponowiłam próbę i tym razem wyszło idealnie. Rodzinka pieje z zachwytu, bo twierdzą, że taka jak w kawiarni. Zostawiłam przy okazji szklankę musu jabłkowego żeby zrobić Twoje ciastka owsiane bez mąki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angelika, niezmiernie miło mi to czytać:) Nie ma to jak zadowolenie całej rodziny z przygotowanego ciasta :) Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Hej:) musze sie przyznac ze pierwszy raz robilam jablecznik:) i bardzo sie ciesze ze skorzystalam z Twojego przepisu:) Ciasto wyszlo przepyszne:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta, cieszę się bardzo, że skorzystałaś z mojego przepisu i tym bardziej miło mi czytać, że ciasto smakowało :) Zachęcam do wykorzystywania kolejnych przepisów ;) Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. witaj, genialna szarlotka! Zachęcona komentarzami do Twojego przepisu zabrałam się za Twoją szarlotkę i wiesz co pierwszy raz w życiu mi się udała i to jak! dziękuję jeszcze raz świetny przepis! Z lodami była znakomita, zresztą na zimno też, kruszonka i ciasto pierwsza klasa a nadzienie można zjeść łyżką taka pychota! W ten oto sposób przyczyniłaś się do uświetnienia naszego domowego Sylwestra! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renata, bardzo się cieszę, że szarlotka smakowała i że po raz pierwszy udała się właśnie z tego przepisu:) Dziękuję za komentarz:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Pysznosci naprawde fantastyczny przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiem czy to wina piekarnika bo po czasie 50 min na góra dół nie posiadam opcji termoobieg. Ciasto będąc zarumienione jak na zdjęciu było wciąż surowe w środku zwłaszcza pod kruszonką :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam piekarnik z termoobiegiem i za każdym razem szarlotka wychodziła ok. Poprzednie komentarze osób, które ją robiły, też o tym świadczą.
      Każdy piekarnik jest inny i trzeba go "wyczuć". Skoro przypieka u Ciebie góra, warto w połowie pieczenia położyć folię aluminiową lub papier do pieczenia.
      Może u Ciebie trzeba piec dłużej przy minimalnie mniejszej temperaturze? A może spróbuj piec w większej formie, żeby ciasto było bardziej płaskie?

      Usuń
  17. Wyszla wspaniale! Dziekuje za przepis. Nie mam zbytnio talentu do ciast ale ta okazala się miła niespodzianka. Nawet z angielskich produktow x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Zachęcam wobec tego do dalszych eksperymentów w kuchni :)
      Pozdrawiam i dziękuję za podzielenie się opinią.

      Usuń
    2. Skorzystałam z pani przepisu i ciasto jest lejace. Czy tak powinno być??? :(

      Usuń
    3. Nie, ciasto nie powinno być lejące. Powinno dać się zagnieść i rozwałkować.

      Usuń
  18. Witam ;) wlasnie jestem w trakcie robienia tego ciasta :) czy ciasto przy nakladaniu na blache powinno soie kleic do rak? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie powinno się kleić do rąk, a jeśli tak jest, trzeba dosypać trochę mąki i jeszcze raz zagnieść ciasto.

      Usuń
    2. Ja tez wlasnie wyrobiłam ciasto. Radze od razu dodac 3 szklanki maki i połowę ciasta do zamrażarki a polowe do lodówki. Wtedy dopiero z ciasta da sie cos zrobić :) kwestia doświadczenia. Na 250 gram masla 2 szklanki maki to strasznie Malo i potem faktycznie ciasto sie rozplynie w trakcie pieczenia. Pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Mam zamiar zrobic szarlotke z Pani przepisu ale nie wiem ile mniej wiecej trzeba wody do podsmazenia jablek ? Z gory dziekuje za odpowiedz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy minimalna ilość wody, aby jabłka nie przypaliły się (ok. 3-4 łyżki).

      Usuń
  20. boskie ciasto!!! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej bym tego nie ujęła :).
      Pozdrawiam i dziękuję za komentarz :).

      Usuń
  21. Witam, jeżeli zamiast cukru pudru chcę dodać zwykły cukier to jaką ilość?
    Z góry dziękuje za odpowiedź ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może na początek spróbuj 1/2 szklanki zwykłego cukru? Będziesz wiedziała czy taki stopień słodkości Tobie pasuje, ewentualnie następnym razem zmienisz ilość.

      Usuń
  22. Robiłam już chyba po raz 20 i znowu jest super. Ciasto też zaadoptowałam do ciasteczek! Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za komentarz :). Nic tak nie cieszy blogera, jak komentarz pozostawiony po wypróbowaniu przepisu :).

      Usuń
  23. Robię taką szarlotkę od wielu lat, wszyscy ją uwielbiamy. Polecam ciasto schłodzić ok 1 godz w lodówce, jest lepsze jak odpocznie :-)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, też to zauważyłam-jest bardziej kruche. Czasami ciasto robię wieczorem, wkładam do lodówki i następnego dnia nakładam mus i piekę.

      Usuń
  24. pysznie wygląda, ale mam pytanko: 180 stopni w termoobiegu czy włączyć zwykłe góra-dół?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam piekarnik z termoobiegiem i piekę tak wszystkie ciasta.

      Usuń
  25. Witam :)
    Własnie jestem po wykonaniu już drugiej szarlotki z tego przepisu :) powiem tak.... jest pyszna, rewelacyjna... w sam raz na jesienne wieczory z herbatką!
    Dziękuję i pozdrawiam :*
    Magdalena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo dziękuję za miłe słowa i pozostawienie komentarza:). Ja też ją często piekę (na zmianę z drożdżowym), bo rodzina bardzo lubi.
      Nie ma to jak sprawdzone przepisy z zeszytu mamy... ;).

      Usuń
  26. Wyszła SUPER , pyszna wygrałam konkurs w szkole syna na najlepszą szarlotke :-D

    OdpowiedzUsuń
  27. mam pytanie-mąka pszenna ale jaka-krupczatka, tortowa, czy zwykła? podana waga jabłek jest po ich obraniu czy przed?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być krupczatka, ale piekłam też na mące zwykłej i szarlotka wyszła równie smaczna.
      Jabłka przed obraniem, ale można dodać mniej/więcej w zależności od tego, jak grubą warstwę jabłek chcemy.

      Usuń
  28. Bardzo łatwy przepis ale pyszna szarlotka ..mniam..

    OdpowiedzUsuń
  29. Dobre ciacho nie powiem, żona zrobiła jabłka z cynamonem a ja ciasto, wprawdzie wszystko na oko dałem ok 4 szklanki mąki i 4 jajka a i tak palce lizać :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wlasnie sie zabieram za pieczenie...
    Jestem ciekawa jak wyjdzie ;) bo to jest moja pierwsza szarlotka :)))

    OdpowiedzUsuń
  31. Buuu :'( Ciasto wyszło zbyt wolne, nie da sie go rozwałkować. Czy to może dlatego, że zamaist cukru pudru dodałam cukier trzcinowy? Ciasto rozprowadziłam łyżką na tortownicy, najpierw upiekę ciasto (ok. 25 min.), potem dodam jabłka i na nie kruszonkę. Zobaczymy czy cos z tego wyjdzie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Można piec w tortownicy śr.26 cm?

    OdpowiedzUsuń
  33. Pierwszy raz ciasto zrobiłam wg przepisu -wyszło super .za drugim razem położyłam na pierwsza warstwę ciasta śliwkowe powidła (własne)- wyszło tez super polecam :)
    Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beato, dziękuję za komentarz:). Miałaś super pomysł z tymi powidłami! Muszę następnym razem też tak zrobić:).

      Usuń
  34. Dziękuję za ten przepis! Ta szarlotka jest przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak uważam ;). Dziękuję za skorzystanie z przepisu.

      Usuń
  35. Chciałam zrobić tą szarlotkę bo wygląda apetycznie i komentarze zachęcają. Zastanawiam się tylko jaki rodzaj jabłek będzie najlepszy?? :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ciasto wyszło troszkę jak dla mnie za mało słodkie, ale jak posypałam po wierzchu cukrem pudrem było idealne : )

    OdpowiedzUsuń
  37. Pyszne:) super przepis!!!!

    OdpowiedzUsuń
  38. Dodałam 2 łyżki śmietany i wyszła pyszna :) No może trochę za słodka.

    OdpowiedzUsuń
  39. To będzie moja pierwsza szarlotka, dopiero uczę się gotować mam nadzie że mi wyjdzie.... Dam znać jak poszło :))

    OdpowiedzUsuń
  40. To ciasto to po prostu REWELACJA ...zjadłam dwa kawałki jeszcze na ciepło ..dziękuję za pyszny pszepis ..miałam stracha bo nie jestem dobra w pieczeniu ciast ..napewno upieke jeszcze nie raz...PYSZNE ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz :). Cieszę się, że szarlotka się udała :)
      Zachęcam do kolejnych eksperymentów.
      Link do wszystkich ciast na blogu - http://nietracczasunagotowanie.blogspot.com/search/label/ciasto

      Usuń
  41. NIE WIEM JAK TO SIE DZIEJE, ZE JEDNEMU SZARLOTKA WYCHODZI ;DRUGIEMU NIE ,JAKO DOSWIADCZONA GOSPODYNI DOMOWA; GDZIE CIASTA WYCHODZA MI ZAWSZE REWELACYJNE ,POSTANOWILAM ,SPROBOWAC COS INNEGO SZYBSZEGO SPOSOBU NIE WYMAGAJACEMU CZASU I NIESTETY MIMO TEGO,ZE TRZYMALAM SIE DOKLADNEGO PRZEPISU CIASTO PO WYROBIENIU BYLO JEDNA DUZA KRUSZONKA ,ALE DODALAM KUBEK KAWASNEJ SMIETAMY TROCHE CUKRU I MAKI ,SZCZYPTE SOLI ,JESZCZE RAZ WSZYSTKO DOBRZE WYROBILAM ,CIASTO MUSI BYC MIEKKIE ,DLATEGO TRZEBA MAKE, DOSYPYWAC CZESCIAMI ,CZESC CIASTA NA KRUSZONKE ZAMROZILAM ,POZNIEJ STARLAM SZARLOTKA WYSZLA REWELACYJNA POLECAM KAZDEMU KTO MIAL TEN SAM PRZYPADEK Z CIASTEM!!!

    OdpowiedzUsuń
  42. Nie wiem jak wyjdzie bo się piecze ale to ciasto strasznie się rozpływa nawet 3 godziny w zamrażalce i źle się uciera. Pierwszy raz się z czymś takim spotykam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość osób, które piekły szarlotkę, bardzo sobie chwalą ten przepis.
      Daj znać jak ostatecznie wyszło. Zbyt rzadka konsystencja może być spowodowana różnicą w wielkości jajek (dlatego najlepiej dodawać same żółtka) lub pojemnością szklanki.
      Zawsze można dosypać trochę więcej mąki, jeśli widzimy, że ciasto jest podejrzanie rzadkie.

      Usuń
  43. Genialny przepis!! Pierwszy raz w życiu piekłam szarlotkę i wyszła przepyszna! Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuje za komentarz i skorzystanie z mojego przepisu :).
      A może podzielisz się zdjęciem? :)

      Usuń
  44. Zrobiłam wczoraj i wyszła przepyszna. Dodałam tylko pianę z białek pod kruszonką. I miałam super słodkie papierówki przyniesione od teścia.
    Ale ciasto rewelacja, zajadamy się wszyscy w domu. Dziękuję bardzo za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, dziękuję bardzo za miłe słowa oraz za przesłane zdjęcie (zamieściłam w albumie na FB).

      Usuń
  45. Mam juz kilka ciast na swoim koncie i wszystkie okazywaly sie moja kulinarna klapa... Dzisiaj dalam sobie ostatnia szanse i postanowilam pozbyc sie zalegajacych w domu jablek. Pierwszy raz szarlotka i pierwszy sukces w pieczeniu ciast! Jest przepyszne!!! dziekuje za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym bardziej cieszy mnie, że ciasto się udało:) Zachęcam do kolejnych eksperymentów :).

      Usuń
  46. Witam ! Wlasnie zabrałam sie do Pani przepisu :) mam pytanko odnosnie pieczenia , grzanie ma być od gory czy termo obieg ?( tak mało sie na tym znam ) dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  47. Polecam i dziekuje za przepis. Wyszlo pieknie i smacznie. Maki dalem wiecej, bo i jaja byly dosc duze. Jest milion przepisow na szarlotke. Ten jest po prostu smaczny.

    OdpowiedzUsuń
  48. Polecam przepis. Skuszona zdjęciem i komentarzami wczoraj o 20 zrobiłam tą szarlotkę. Coś cudownego!! Ciasto kruche, rozpływa się w ustach ale na tyle stałe że bez problemu odchodzi od blachy. Wszyscy byli zachwyceni. Przepis trafił do mojego notatnika cudownych przepisów!! Dziękuję serdecznie !!!!! Smacznego innym :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominiko, dziękuję za komentarz. Nic bardziej nie cieszy, od domowników chętnie zajadających nasze wypieki :). Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  49. Pierwszy raz zrobiłam szarlotkę własnie na podstawie tego przepisu i wyszła pyszna :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  50. jabłecznik rewelacja, ale lepsze z samych żółtek i łyżką śmietany , polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Moja szarlotka tez wyszła całkiem nieźle ;) dziękuje za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  52. Szarlotka wyszła pyszna, prawie jak ta babci. Uzylam zamiast masla palmę ale i tak super.

    OdpowiedzUsuń
  53. Wyszła bardzo pyszna polecam przepis mięciutkie ciasto☺ zamiast masła była margaryna i tez super. Jutro będę robić drugi raz 😊

    OdpowiedzUsuń
  54. Pyszna szarlotka!!!!!pół już nie ma :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Ciasta mi nie wychodzą, a to ... wyszlo pyszne! Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  56. Mmmm chętnie skorzystam z przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  57. Myślę że warto sprostować przepis, aby nie dodawać jajek z białkami.. Ciasto wychodzi klęskę i nie da się zrobić kruszonki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, najlepiej gdy szarlotkę robi się na samych żółtkach, ale akurat ta na zdjęciu była robiona z całych jajek i wyszła - dlatego dopisałam jako zamiennik w przepisie ;).

      Usuń
  58. 2 czubate szklanki mąki ile to jest gram? w szwecji nie mamy niestety typowych polskich szklanek:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok. 360 g, zobaczysz podczas ugniatania, czy konsystencja ciasta będzie odpowiednia i ewentualnie możesz dodać trochę więcej

      Usuń
    2. Ja dałam 500 g bo szklanka ma 250 g ;) i była idealna konsystencja ;)

      Usuń
  59. Przepis rewelacja dwie godziny temu upieczony ,a już go niema ale jabłko też jest ważne ja użyłem szarej renety osłodzona tylko dwie łyżeczki rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  60. Ciasto wyszło przepyszne ale nie wiem jakim cudem mnie upiekła się na termoobiegu w 180 st. w 30 minut. Dobrze, że pilnowałam! (może to zasługa zamiany jednej szklanki mąki pszennej na pełnoziarnistą?)

    OdpowiedzUsuń
  61. Ciasto pyszne!! Robiłam z całych jajek i dodałam więcej mąki. Najpierw podpiekłam spód zanim wyłożyłam jabłka z cynamonem, gdyż były dość wilgotne. Wynik - rewelacja, każdemu smakował:) Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  62. Przepyszna szarlotka. Właśnie ją pałaszujemy 😊

    OdpowiedzUsuń
  63. Dziekuje za super przepis;) ciasto wyszło przepyszne;) upieczone o 1 w nocy ale tak to jest w ciąży ;) wciąż te zachcianki ;)

    OdpowiedzUsuń
  64. witam nie mam cukru pudru a z racji tego że jest puźno chciał bym się spytać czy szarlotkę można zrobić na zwykłymm cukrze pozdrawiam
    Piotr z Opola

    OdpowiedzUsuń
  65. W przepisie jest za dużo tłuszczu, ciasto wyszło bardzo rzadkie, kruszonki nie mogłam zetrzeć ponieważ się kleiła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy część ciasta na kruszonkę była uprzednio zamrożona?

      Usuń
    2. Tak,do zamrażalnika na 30 minut trzeba włożyć pozostałą 1/3 ciasta :-D

      Usuń
    3. Mi też wyszło rzadkie ciasto, dodałam trochę więcej mąki i czekałam czy w piekarniku się nie rozpłynie od tego masła. Ale upiekło się znakomicie wyrosło. Tylko najpierw zapiekłam spód 20 minut, a później jabłka i kruszonkę 35 minut. Pyszności, przepis dobry, dodajcie więcej mąki.

      Usuń
  66. Pierwszy raz robiłam dziś szarlotkę i z Pani przepisu wyszła meeega pyszna. Zrobiłam wszystko jak w przepisie, ciasto idealne. Nigdy mi nic nie wychodzi z przepisów internetowych za pierwszym razem a tu taka niespodzanka!! :D Dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernie mnie to cieszy :) Dziękuję za komentarz i zachęcam do wypróbowania kolejnych przepisów ;). Pozdrawiam.

      Usuń
  67. Najlepsza szarlotka! Korzystam z tego przepisu już od dawna ;)

    OdpowiedzUsuń
  68. Wspaniały przepis. Szybki, prosty, niezawodny i przede wszystkim smaczny! Pierwszy raz użyłam go w Brazylii, kiedy znajomymi zażyczyli sobie "polski deser" hahahaXD i zrobiła furorę! (A była to moja pierwsza szarlotka w życiu! :) Od tamtego czasu wszystkim wysyłam ten przepis!
    Dziękuję i gorąco polecam wszystkim! ^^

    OdpowiedzUsuń
  69. Robie na prosbe siostry, ale pierwszy raz korzystam z Twojego przepisu. Mam nadzieje, ze bedzie jej smakowala!;))

    OdpowiedzUsuń
  70. Witaam.! Zamiast cukru pudru dodałam zwykły cukier oraz Margarynę zamiast masła. wyszło mi ciasto takie lepkie i dodałam jeszcze 1 szkl mąki i wyszło idealne :D Dziekuje za przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  71. dziekuje za przepis ciasto jest naprawde dobre a takie duze uroslo ze az nie miesci sie w tortownicy

    OdpowiedzUsuń
  72. Jeśli chciałabym zrobić z samych żółtek to taka sama ilość jak jajek, czy więcej z racji tego, że odchodzą białka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyj 4 żółtek. Dla osób, które chcą użyć całych jaj(można zamiennie 3 jajka). Piekłam obydwie wersje szarlotki i były ok.

      Usuń
  73. Robię już po raz kolejny, wyśmienita! Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  74. przepyszna , polecam :))

    OdpowiedzUsuń
  75. Właśnie się piecze w piekarniku, ale zapach w całym domu jest cuuuudowny! :) Mam nadzieję, że będzie równie pyszna. :)

    OdpowiedzUsuń
  76. Wspaniały przepisy, szarlotka łatwa w przygotowaniu i bardzo pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  77. Pyszna, wszystko się udało. W moim piekarniku wystarczyło piec 35 min. Dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  78. Robię dziś po raz drugi , za pierwszym razem dodałam Ubite białka z cukrem na jablka, a dziś z budyniem. Pyszny przepis, polecam

    OdpowiedzUsuń
  79. Po raz drugi nie upiekla mi się w środku. Na górze jest śliczna, zrumieniona, a dół na środku lejący wręcz. Czy dłużej piec? Np. Godzinę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno powiedzieć, jaka jest przyczyna. Może piekarnik nie piecze dobrze od spodu, może spód ciasta był za gruby, może za gruba warstwa jabłek. Spróbuj następnym razem przypiec spód ciasta przez 10 minut, a dopiero wyłożyć ciasto i upiec. Można też piec trochę dłużej (wówczas pod koniec, gdy góra zacznie się przypiekać, przykryć folią aluminiową).

      Usuń
  80. Pyszna, właśnie zajadam /jeszcze ciepła/. Wszystko zrobiłam tak, jak w przepisie i wyszła. Już przepis trafił do zestawu moich sprawdzonych i dobrych przepisów. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  81. Sprobuje ja upiec,mam blache spora 25/36 ale moze nie wyjdzie placek za chudy,bo proporcji wole nie zmieniac. Probowalam kilka razy upiec szarlotke na kruchym ale zawsze spod byl zakalcowaty,pewnie od wilgoci z jablek.Teraz spod podpieke 10'.

    OdpowiedzUsuń
  82. Już któryś raz z kolei robię szarlotkę według tego przepisu. Jest świetna i smakuje jak ta z czasów mojego dzieciństwa :) właśnie zaraz lecę wyciągać z piekarnika :) świetny, prosty przepis. Pozdrawiam - Marta

    OdpowiedzUsuń
  83. Jak pisalam wyzej,dotad szarlotka na kruchym mi nie wychodzila bo jablka glupia zamiast kroic to scieralam,mialy duzo soku i ciasto nim nasiakalo. W tym przepisie spód podpieklam nie 10 a 15' a ciasto na kruszonke mrozilam ok.1h. Chyba wyszlo:-) Aga

    OdpowiedzUsuń
  84. Ciasto sie udalo, jednak jak ktos wyzej pisal,jest troche za slodkie,uzylam zwyklego cukru 3/4 szkl.nastepnym razem dam 1/2. Zastanawiam sie tylko czy jak ciasto postoi to spód nie namieknie bo widac ze jablka sa troche mokre. Jak temu zaradzic? Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przypadku szarlotki, zawsze jak postoi długo, spód robi się trochę bardziej miękki od jabłek (ale będzie równie smaczna). Wydaje mi się jednak, że będzie wcześniej zjedzona ;).
      Możesz podpiec dłużej spód przed wyłożeniem jabłek lub ewentualnie do masy jabłek(jeśli jest bardzo wodnista)dodać kilka łyżek bułki tartej.

      Usuń
  85. witaj, jesli ja mam duza blache 41cm dlugosci to czy powinnam podwoic wszystkie skladniki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekłam w tortownicy 26cm, a na tak dużą blachę chyba będzie potrzebna 1,5 albo podwójna porcja.

      Usuń
  86. Dzieki za rady, bo to niby łatwe ciasto a bywają z nim kłopoty. Szarlotka zastąpiła nam dziś pączki:-) A moj czterolatek ocenił-"Mmm, pycha"-bezcenne:-) Fajnie ze znalazłam tę stronę i Twój przepis. A jakie polecisz szybkie ciasta na codzień?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa:). Nic tak nie cieszy, jak zajadające z apetytem dziecko :).
      Pod tą etykietą "ciasto" http://nietracczasunagotowanie.blogspot.com/search/label/ciasto znajdziesz wszystkie moje ciasta. Na pewno znajdziesz coś dla siebie;).
      Najszybsze chyba będzie ciasto z fasoli lub ciecierzycy, czy babka z mąki razowej albo ciasto fit owsiane.

      Usuń
  87. A czy ten kruchy spod wyszedl Ci taki namokniety od jablek? Bo nie wiem czy sie tym przejmowac czy to normalne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały spód nie, może trochę przy połączeniu z jabłkami.

      Usuń
  88. Super przepis! Moja pierwsza w życiu szarlotka zrobiona z 6 letnim synkiem i wyszła pyszna. Prosta w przygotowaniu, przepis opisany rewelacyjnie !!! Dziękuję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że do wypieków angażujesz synka:). Cieszę się, że przepis się przydał. Zachęcam do przejrzenia bloga i do kolejnych wspólnych wypieków :).

      Usuń
  89. witam ,,to maja być tylko 4 żółtka,czy 4 żółta i 3 cale jajka ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej 4 żółtka, ale jeśli nie chcesz wyrzucać białek mogą być zamiast tego 3 całe jajka.

      Usuń
  90. Ciasto jest CUDOWNE!! Najlepsza szarlotka jaka kiedykolwiek jadlam, najbardziej krucha, cudo! Super prosta do wyrobienia rowniez. Podpieklam spod i dodalam pianke z bialek. Naprawde rewelacyjne ciasto! Dziekuje bardzo za przepis i pozdrawiam.

    iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izo, niezmiernie się cieszę, że ciasto aż tak zasmakowało :). Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam :).

      Usuń
  91. wiec powiem tak >>>>NAJLEPSZA powtarzam NAJLEPSZA SZARLOTKA NA ŚWIECIE ,W WYKONANIU ŁATWIZNA a co najważniejsze proporcje idealne nic nie trzeba dodawać ani odejmować, pod każdym względem jest mistrzem ,,,chciałam dołączyć zdjęcie tej cudnej szarlotki do komentarza ale nie wiem jak to zrobić :( :( ,,godna polecenia ,warta zrobienia pyszna w smaku ,chyba już więcej nie potrzeba nic pisac ,buziaczki pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamila, dziękuję bardzo za komentarz :). To bardzo miłe czytać, że dla kogoś to ciasto jest najlepsze na świecie ;).
      Zdjęcie możesz przesłać e-mailem (zakładka kontakt) lub przez wiadomość na FB.

      Usuń
  92. Rewelacja mniam:)... Też robiłam pierwszy raz zgodnie z przepisem i bomba, każdy w rodzinie chwali, naprawdę pycha.. :)

    OdpowiedzUsuń
  93. właśnie kończę pieczenie. :) wygląda super, wyrosła swietnie. :) to bardzo prosty i szybki przepis1 :) robię ja zawsze latem z własnych jabłek ale teraz gdy jestem w ciąży nachodzą mnie różne zachcianki i dziś poleciałam do sklepu po jabłka. :D

    OdpowiedzUsuń
  94. ciasto wyszło bardzo wysokie i grube na spodzie. Ogólnie bardzo smaczne ale pod warstwą jabłek trochę jakby surowe. Nie wiem czy tak miło być. Z wierzchu fajnie przyrumienione i od spodu też. Piekłam ponad 50 min.

    OdpowiedzUsuń
  95. Już w piekarniku i na razie wygląda dobrze. Przy 3 całych jajkach trzeba dodać nieco więcej maki, bo jest zbyt luzne

    OdpowiedzUsuń
  96. Super szarlotka, ale musiałam ją trochę dłużej piec (prawie godzinę), ale to pewnie kwestia mojego piekarnika. Następnym razem podpiekę najpierw sam spód, tak chyba będzie lepiej. Dzięki za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  97. U mnie trzeci raz mega! Polecam ��

    OdpowiedzUsuń
  98. Zrobiłam, wyszła genialna :) Nie znam lepszego przepisu, a już kilkanaście szarlotek w życiu upieklam ;) Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  99. Jakiego masła używasz do pieczenia szarlotki ? Gdyż moje zwykłe masła mają po 200 gram

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używam masła różnych firm, w zależności, jakie akurat mam w lodówce. Jeśli wolisz, możesz też użyć margaryny do pieczenia.

      Usuń
  100. Piekę tą szarlotkę po raz drugi. Za pierwszym razem zrobiła furrore. Mój mąż ciągle się upomina żebym upiekła. A jak jego kolega z pracy skosztowal to był chętny mi płacić żebym mu raz w tygodniu piekła. Zawsze będę wracać do tego przepisu. Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za komentarz :). Cieszę się bardzo, że wszystkim zasmakowała :).
      Zachęcam też wypróbowanie pozostałych przepisów na ciasta.

      Usuń
  101. Szarlotka była Pyszna!:)będę polecała przepis innym. Dziękuję za przepis . Smacznego ;)

    OdpowiedzUsuń
  102. Robiłam dwa razy tę tradycyjną szarlotkę i dwa tę odchudzoną na półkruchym: moje doświadczenia:
    1) tradycyjna jest wyraźnie lepsza
    2) ze względu na to, że spód tradycyjnej wydawał mi się trochę zbyt tłusty (choć kruszonka była pyszna), następnym razem zaczęłam tu podanym przepisam, ale kiedy oddzieliłam 1/3 ciasta, żeby włożyć do zamrażarki, to do reszty dodałam pół szklanki mąki - wyszło super
    3) z warstwą pianki z białek jest lepsza niż bez.

    Rodzina nie podejrzewała mnie (ani ja siebie), że umiem zrobić tak dobre ciasto.

    Polecam dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za skorzystanie z przepisów i podzielenie się wskazówkami. Na pewno się przydadzą :). Pozdrawiam :)

      Usuń
  103. Ciasto rewelka, właśnie drugi raz robię tą szarlotkę z Pani przepisu! Za pierwszym razem wyszła znakomita!

    OdpowiedzUsuń
  104. Ktoś wcześniej pytał, co zrobić aby nie namakal spód, posyp kaszka manną ze 3 łyżki i na to daj dopiero jabłka.

    OdpowiedzUsuń
  105. Ciasto wyszło obłędne:) Ja mąkę zważyłam i wyszło mi porządne 2,5 szklanki. Jako, że sezon właśnie się rozpoczyna do jabłka (przed prażeniem) dodałam rabarbaru i efekt jest naprawdę fantastyczny.
    Bardzo dziękuję za ten przepis, już z nami zostanie :)

    OdpowiedzUsuń
  106. podpiekłam 10 min spód, surowe jabłka w plastrach dałam na wierzch, potem piana z białek i kruszonka niebo w gębie///

    OdpowiedzUsuń
  107. Zaczynamy pieczenie. Ciekawe jak wyjdzie...? Mam nadzieję, że dobrze xd

    OdpowiedzUsuń
  108. Rewelacyjny przepis, ciasto rozpływa się W ustach. Mężowi i dzieciom bardzo smakuje

    OdpowiedzUsuń
  109. Właśnie takie ciasto pamiętam z czasów dzieciństwa, kiedy chodziłam do babci :)

    OdpowiedzUsuń
  110. Przepyszne ciasto, jedyną moją modyfikacją było dodanie pół szklanki cukru i 1/4 cukru pudru, no i margaryna zamiast masła. Na pewno zrobię jeszcze raz!:)

    OdpowiedzUsuń
  111. Ten przepis rewelacja... Ciasto wyszło że palce lizać... Moje pierwsze ciasto... Żona nie może wyjść z podziwu.... Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  112. Szarlotka od razu się udała i tego samego dnia już się skończyła. Smakowała wyśmienicie, choć ja do tej pory nie przepadałam za jablecznikiem . Teraz będę piekła tylko z tego przepisu. Dzięki��!!!!

    OdpowiedzUsuń
  113. Czy maslo ma byc cieple czy z lodówk

    OdpowiedzUsuń
  114. witam wlasnie ja zrobilam,naprawde przepis jest mega,ciasto jest po prostu boskie.

    OdpowiedzUsuń
  115. właśnie zrobiłam wyszła super .pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  116. Wyszła pyszna tylko wydaje mi się, że jest za bardzo tłusta. Następnym razem zrobie z 2/3 kostki masła :) ale przepis genialny :)

    OdpowiedzUsuń
  117. Witam mam 15 lat. I wczoraj wieczorem zainteresował mnie pani przepis. :) Więc postanowiłam zrobić szarlotkę a że robiłam ją pierwszy raz strasznie się bałam że mi nie wyjdzie. Jednak wyszła na prawdę znakomita. :) Dziękuję za przepis. Na pewno nie raz jeszcze skorzystam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  118. Smaczna 😎dzieki 😀 maz polowe juz zjadl 😍 polecam

    OdpowiedzUsuń
  119. Moja pierwsza w życiu szarlotka. I wogole jedno z pierwszych w życiu ciast pieczonych. Jestem młodą żoną -4tygodnie. Mąż śpi a ja rzuciłam się do pieczenia. Zrobiłam trochę inaczej. Najpierw żółtka ubilam z cukrem pudrem i waniliowym. Dopiero jak żółtka z cukrem zbielały dołożyłam Kasie i znów ubilam mikserem. Na koniec suche produkty i trochę więcej mąki niż w przepisie, bo było dosyć rzadkie. Nadzienie....hmmm. Moja wersja to szarlotka jablkowo gruszkowa. Oczywiście z cynamonem i odrobiną cukru pudru. Formę posmarowałam margaryna i posypałam mąka cienko. Boki i spod włożyłam ciastem. Resztę zamrozilam. Na duszone jablko-gruszki włożyłam gęstą pianę z białek(tych co zostały) i znów odrobiny cukru pudru. Na wierzch starter ciasto. Wrzuciłam do nagrzanego piekarnika...200 stopni i godzinę w piekarniku. Cudo!!!! Nowa tortownica. Ciasto urosło. Cud miód malina! Nie wytrzymałam. Zjadłam jeszcze ciepłe... Będzie mnie bolał brzuch!!! Pyszne!!! Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
  120. Pyszna, pyszna , pyszna... Normalnie rozpływa sie w ustach właśnie takiego przepisu szukałam.

    OdpowiedzUsuń
  121. Właśnie wysłałam męża do sklepu po składniki. Zdjęcie wygląda obłędnie a szarlotka chodzi mi po głowie już od kilku dni :)

    OdpowiedzUsuń
  122. ja chcę to zjeść!!!! teraz już:D

    OdpowiedzUsuń
  123. Ciasto cuuuuudo! Pierwszy raz piekłam jakąkolwiek szarlotkę i jestem zachwycona. Przepyszna i baaaardzo łatwa w wykonaniu. Na pewno nie raz skorzystam z tego przepisu. Idealna do zrobienia na szybko,jak zapowiedzą się goście. Bardzo dziękuję za przepis. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  124. Tylko moja babcia piekla taka szarlotke jak ta Twoja z przepisu. Wiele lat szukalam tego smaku, az trafilam na ta strone. Bardzo dziekuje Kochana.
    Pozdrawiam Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  125. Zrobiłam moje pierwsze ciasto :) szarlotka przepyszna i łatwa do zrobienia, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  126. Witam,
    Super przepis.
    To moje pierwsze ciasto w życiu!
    Pyszne wyszło,
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).