30 sierpnia 2014

Ciasto ze strączków z cytrynową nutą, bez mąki i tłuszczu

Robiłam już ciasta z fasoli czy ciecierzycy, a tym razem zrobiłam mix obydwu tych ciast. 
Ciasto wyszło miękkie i lekko wilgotne, a najważniejsze - robi się je ekspresowo. Ciasto nie smakuje jak tradycyjne, pieczone na mące, ale na pewno można je jeść bez wyrzutów sumienia. Ciasto jest dobre, choć osobiście bardziej smakowała mi w wersji z samej ciecierzycy z kakao.



  • 1 puszka odsączonej ciecierzycy (240 g)
  • 1 puszka odsączonej białej fasoli (240 g)
  • 4 jajka
  • 5 łyżek musu jabłkowego
  • ok. 3/4 szkl. cukru (lub ksylitolu) 
  • 1 łyżeczka sody (lub proszku do pieczenia)
  • 6 łyżek zmielonych migdałów 
  • 2-3 łyżki zmielonych płatków owsianych (bezglutenowych - dla osób uczulonych)
  • 1 aromat cytrynowy
  • otarta skórka z 1/2 cytryny (wcześniej sparzonej)
  • garść jagód goji, rodzynek lub suszonej żurawiny
  • opcjonalnie 3-4 łyżki kakao (dla uzyskania ciemnego koloru i lepszego smaku) 


Rozgrzać piekarnik do 180'C. 
Wszystkie składniki wrzucić do blendera i zmiksować na gładką masę.
Następnie sprawdzić czy ciasto jest wystarczająco słodkie i na końcu dodać jagody goji lub żurawinę.  
Przelać do tortownicy (23 cm) i piec ok 30-35 minut. 
Po przestudzeniu można przełożyć dżemem lub dekorować dżemem przed podaniem.

5 komentarzy:

  1. bardzo fajny przepis! wypieki z ciecierzycy i fasoli osobiście bardzo mi pasują, dlatego zapisuję przepis! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne to ciacho - koniecznie do zrobienia przy najbliższej okazji.

    OdpowiedzUsuń
  3. rewelacja!\
    uwielbiam Twoje wypieki w zdrowszej wersji ;)
    chcę kawałek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Staram się jak mogę, żeby zadowolić wszystkich, choć to się i tak nie uda, bo przecież gusta są różne... np. moje dziecko zajada się ciastami z ciecierzycy czy fasoli, ale mąż takich wypieków nie ruszy ;).
      Z wielką chęcią - zapraszam do mnie na ciasto :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu - bardzo proszę, pozostaw kilka słów pod przepisem.
Będzie mi bardzo miło, jeśli prześlesz zdjęcie (e-mail lub wiadomość na FB) - chętnie zamieszczę je w galerii na FB.
Nie bądź anonimowy - proszę wybierz opcję "Nazwa" i wpisz swoje Imię lub Nick :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks