10 czerwca 2012

Zdrowe ciasto fasolowe

Zdrowe ciasto fasolowe bez mąki
Ciasto z fasoli, bez dodatku mąki. Wychodzi smaczne i wilgotne, delikatnie czuć fasolę. Zachęcam do wypróbowania. Przepis od koleżanki W.

  • 1 puszka odsączonej czerwonej fasoli (miałam białą)
  • 4 jajka
  • 3 łyżki oliwy 
  • 2/3 szklanki ksylitolu (lub cukru)
  • 1 aromat waniliowy
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • posiekane orzechy, żurawina lub inne bakalie
  • 1/2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej 
  1. Rozgrzej piekarnik do 175'C. 
  2. Wszystkie składniki wrzuć do blendera i zmiksuj na gładką masę. 
  3. Na koniec dodaj bakalie i wymieszaj.  
  4. Małą keksówkę wyłóż pergaminem (ja piekłam w silikonowej).  
  5. Przelej ciasto do formy i piecz przez 35-40 minut.  



6 komentarzy:

  1. Bardzo smaczne ciasto! Wilgotne :) Pyszotka

    OdpowiedzUsuń
  2. czy można zamiast cukru dać miód?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, cukier można zastąpić miodem, stewią lub ksylitolem - w zależności od preferencji ;).

      Usuń
  3. ciasto jest "wodniste" mimo odsączenia fasoli...czy tak ma być ? i tak juz włożyłam do piekarnika, to oje kolejne podejście do fasolowego, z ksylitolem...zobaczymy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto ma konsystencję raczej rzadką (bardziej "wodnistą", niż ciasto na muffinki),

      Usuń

* Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).
* Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu - bardzo proszę, pozostaw kilka słów pod przepisem (nie bądź anonimowy - proszę wybierz opcję "Nazwa" i wpisz swoje Imię lub Nick :))

* Będzie mi bardzo miło, jeśli prześlesz zdjęcie (e-mail lub wiadomość na FB) - chętnie zamieszczę je w galerii na FB.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks