14 kwietnia 2013

Pełnoziarniste, słodkie placuszki bez cukru

Tak mi zasmakował ostatnio robiony omlet, że zrobiłam na jego wzór placki. Placuszki robi się bardzo szybko. Są bardzo słodkie, a zawierają same zdrowe cukry. Idealne na śniadanie czy kolację.


Składniki na ok. 6 sztuk:
  • 40 g płatków pełnoziarnistych (u mnie pszenne z malinami bez cukru Fitella Diet)
  • 1/2 banana
  • 2 łyżki żurawiny suszonej
  • 1 jajko
  • 1-2 łyżki wody
  • odrobina oliwy do smażenia
Jajko rozmieszać, banana rozgnieść widelcem i dodać do jajka. Płatki włożyć do woreczka i zgnieść dłonią, wrzucić do pozostałych składników, dodać żurawinę i dobrze wymieszać. Smażyć z obu stron na lekko naoliwionej patelni.
Jeśli lubicie gładkie placuszki, bez żadnych kawałków w środku, można wszystkie składniki wrzucić do blendera i zmiksować.




Płatki Fitella Diet z pełnego ziarna pszenicy z malinami i żurawiną, bez dodatku cukru. 
Skład: pszenica pełnoziarnista (80%), otręby pszenne (14 %), ekstrakt słodu jęczmiennego, sól, emulgator: mono i diglicerydy kwasów tłuszczowych, maliny liofilizowane (3%), żurawina suszona (3%). Zawiera naturalnie występujące cukry.  
Wartość odżywcza w 100g:
wartość energetyczna 368 kcal
błonnik 16,2 
cukry 6,6 g
tłuszcz 3,1 g
Opakowanie: 225 g
Cena: ok. 5,50-6 zł

Opinia: Płatki są są bardzo chrupiące, bez dodatku cukru, zawierają dużą dawkę błonnika. W opakowaniu jest sporo malin, natomiast żurawiny trochę mało. Zdrowsza odmiana tradycyjnych płatków śniadaniowych. Polecam. 

8 komentarzy:

  1. Placuszki z płatków? To dopiero ciekawy pomysł! :) Muszę kiedyś spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem wielką fanką placuszków, takich nigdy jednak nie jadłam :) ... Ciekawy pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  3. Omlet z płatków mi smakował to dam chyba i szansę tym placuszkom. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? super, że moje eksperymentalne potrawy Tobie zasmakowały:)

      Usuń
  4. zdrowe słodkie placuszki -super ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. samo zdrowie, pyszne składniki, aż się człowiek głodny robi :))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).