10 kwietnia 2013

Dietetyczny omlet na słodko

Dietetyczny omlet na słodko, bez cukru
Uwielbiam śniadania na słodko, więc często robię placki lub omlety. Żałuję, że dopiero teraz wpadłam na taki pomysł.  
Omlet smakuje zarówno na ciepło, jak i na zimno, więc można pokroić go na kawałki i spakować do pracy czy w podróż. Moje dziecko się nim zajada:)

  • 50 g (ok. 3/4 szkl.) płatków pełnoziarnistych (np. Fitella Diet z dodatkiem otrębów pszennych i bez dodatku cukru)
  • 1/2 banana
  • 1 jajko
  • 1-2 łyżki wody
  • odrobina oliwy do smażenia
Wszystkie składniki wrzucić do blendera i zmiksować. 
Usmażyć z obu stron na lekko naoliwionej patelni.







13 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy!. Muszę go wypróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również taki zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cały dzień dziś piekłam przez co pokończyły mi się wszystkie zapasy mąki, więc chyba jutro wypróbuje Twój przepis. Jestem bardzo ciekawa jak będzie smakować, bo wygląda apetycznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. intrygujesz:) super sprawa takie śniadanko:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoim zdaniem jest to omlet bez cukru? Podlicz fruktoze z banana czyli najbardziej nabitego cukrami prostymi owocu. Nie jest to zdecydowanie dietetyczne. Chociaż i tak lepiej wypada niż omlet np z dżemem. Zamiast banana lepiej użyć jabłka z cynamonem a zamiast tych płatków zwykła owsianke. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest to omlet bez białego cukru i tak, zawiera cukry - z owoców. Dodatkowo - w przeciwieństwie do uzależniającego białego cukru - banan zawiera potas, magnez, wapń, żelazo, błonnik...
      Chciałam podrzucić pomysł osobom, które nie wyobrażają sobie deserów bez białego cukru i pokazać, że lepiej użyć do słodzenia owoców a nie dżemu czy białego cukru.
      Oczywiście każdy może zrobić przepis według własnych upodobań i posłodzić go czym chce (nawet cukrem), to jedynie moja propozycja...
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Dobry przepis, ale ja zamiast kupnych płatków uzyłam zwykłych płatków owsianych i wyszło super!! :) Polecam

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobre ;)

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).