4 sierpnia 2012

Gulasz z mięsem i cukinią

Gulasz można robić na sto sposobów i za każdym razem będzie miał inny smak. Tym razem spróbowałam z dodatkiem młodej cukinii. Podałam go z kaszą jęczmienną perłową, która jest delikatna w smaku i ładnie się prezentuje na talerzu;).
  • 500 g mięsa wieprzowego/ wołowego
  • 200 g włoszczyzny pokrojonej w paski
  • 1 młoda cukinia 
  • 2 cebule
  • sos chili
  • papryka mielona
  • sól, pieprz
  • przyprawa do gulaszu
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • siekana natka pietruszki
  • ok. 1,5 szkl. wody
  • olej do smażenia
  • 1 szkl. kaszy jęczmiennej perłowej (u mnie Młyny Stoisław)
Mięso pokroić w kostkę, oprószyć mąką i podsmażyć na rozgrzanym oleju. Cebulę pokroić w kostkę dodać do mięsa. Następnie dodać włoszczyznę, wymieszać i smażyć 3-4 minuty. Dodać wodę, przyprawy i przecier pomidorowy. Dusić pod przykryciem 8-10 minut. Cukinię zetrzeć na tarce i dodać mięsa 5 minut przed końcem duszenia. Podawać z kaszą.
Do gotującej się wody z dodatkiem soli i oliwy wsypać kaszę proporcji 1 szkl. kaszy na 2 szkl. wody. Przykryć i gotować na wolnym ogniu przez około 20 minut czasami mieszając. Po ugotowaniu pozwolić kaszy odparować.

 

2 komentarze:

  1. Nie jadłam nigdy gulaszu z cukinią, pora to zmienić :) Dziękuje za udział w akcji Piekielna kuchnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, że tak - trzeba eksperymentować...

      Usuń

* Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).
* Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu - bardzo proszę, pozostaw kilka słów pod przepisem (nie bądź anonimowy - proszę wybierz opcję "Nazwa" i wpisz swoje Imię lub Nick :))

* Będzie mi bardzo miło, jeśli prześlesz zdjęcie (e-mail lub wiadomość na FB) - chętnie zamieszczę je w galerii na FB.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks